Närhet

Innan jag hunnit nudda kudden är det morgon igen eller ngn som inte vill sova, en annan som ska matas eller en tredje som snarkar. Men vad gör det. När jag vaknar med en lyckokänsla i magen.
 
Nu är mannen iväg för golf, L ser på Karlsson och F sover i Babybjörnen. Är glad att hon trivs där i. Gillar tanken att hon ligger tryggt nära mitt hjärta. Denna lilla prinsepressan är nämligen i stort behov av att vara med mamman sin. Liam åt, bytade blöja och somnade sedan lite varstanns. Han gillade aldrig att bli i BBen. Ett litet (stort) problem med denna är att jag får sjukligt ont i nacke och rygg. Har blivit tipsad om en ErgoBaby och hoppas att den kommer att hjälpa min vardag. Känns kanske onödigt med två bärselar men ett måste om livet ska fungera. Fick dessutom Ergon av barnens finaste morfar i present. BabyBjörnen får bli mannens. Planen är en del svamppromenader i skogen i sommar då kan det vara bra att dela på tyngden.
 
 
 
Som förälder kan vi bli lite larvigt stolta och lyckliga när vi finner på smarta lösningar som fungerar får vår Gullfia. Några tips på ting som verkligen varit till nytta denna gång...
 
Bärselen. ( Annars hade jag int kommit någonstanns.)
Sterilisator från Avent. (Sparar mycket tid på att inte behöva koka flaskor, nappar och tillbehör på spisen.)
Mjukliften. ( Underbart att slippa väcka bebis när vi varit på promnad. Dessutom använder vi den som "korg" när vi går mellan de många rummen på landet och är vi på picknick kan vi enkelt lyfta ner bebis till vår nivå slipper därmed se i vagnen var minut.)
Aussie Solskydd till vagnen. ( BÄSTA KÖPET NÅGONSIN. Inga fler paraplyer som är ivägen och alltid sitter på fel sida. Inte heller behöver vi gå med barnvagnen bakvänt eller hänga för ngt skynke. )
Dooky solskydd till bilbarnstolen. (Vi behöver inte ha ngt solskydd på rutan som skymmer sikten för föraren.)
Musikmobilen. (Sessans favorit.)
Kläder i massor.
Kräktrasor.
Filtar.
 
Vad är era bästa köp till de små?

Kommentarer
Postat av: Madde

Jättefin blogg du har, och så söta dina barn är!
Vad är det för solskydd du köpt till vagnen. Jag håller hela tiden på att krångla med att hänga för en snuttefilt som bara blåser iväg osv..=)

2012-07-01 @ 11:37:07
URL: http://maddecarlssson.blogg.se
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Mina bästa köp:
- Ergon (utan tvekan)
- Babysitter i olika rum
- Solskyddsfilt till Buggan
- iPad till storebror
- Vinterjhulen till Buggan
- Nya bilen så vi alla får plats ;-)....
- Babymonitor till landet så vi slipper släpa den vi har hemma framochtillbaka
- Krypskydd till knäna när Vilma började krypa

Oj, det finns MASSOR! Här ovan är några.

Kram!

2012-07-01 @ 12:30:26
Postat av: Micaela

Sleepyheaden! Och babysittern, babygymmet,länkringarna,kräktrasor från ikea i masssssor!

2012-07-01 @ 12:59:43
URL: http://micalela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0