Prinsessan På Vift

Dygnen tycks inte längre vara 24h. Det finns heller inget natt och dag. I prinsessans värld. Finns nöjd eller icke nöjd. Inatt sov du först hos mamma i fyra timmar. Ett nattamål däremellan. Sedan sov du tillsammans med pappan din. Tills vi blev väckta av ronden klockan åtta. Sammanhängande sömn gör oss alla gott. Vi vet att vi inte ska tro att allting varar förevigt. Men det är ett bra tecken att det börjar bra.



Något vi definitivt vet alldeles säkert är att du vill vara nära och att du har ett extremt snutt behov. Vårt bästa knep för tillfället är att låta dig äta, för att sedan få lite ersättning och slutligen snutta lite för att avsluta det hela med att låta dig somna när det fortfarande doftar tutte.



Sedan när du snuttat hos mamma. Sover du hos pappa. Innan vi byter. Vi försöker göra det mesta 50%/50%. Måste själv erkänna att jag är stolt över oss tre. Vi gör ett bra jobb tillsammans.







Du luktar så otroligt gott. Om du inte ligger hos oss går vi och doftar på dina ting. Din hud är så len och dina kinder så goa. Du skriker nästan aldrig. Utan kvittrar som en liten fågel.



Idag sken solen. Vi frågade om vi kunde låna vagn. För en liten tur. Ute i stora världen. Tillsammans med dig. Det blev en promenad till kiosken. För lunch ute. Frisk luft efter många timmar inomhus. Underbart.



När vi sovit tillsammans på eftermiddagen kom storebror på besök. Vi beslutade oss för en liten picknick vid sjukhusområdets ankdamm. Du är så duktig L. Klarar dig så bra hemma utan mamma och pappa. När vi skulle gå idag. Ville du dock att pappa skulle följa med. Men nöjde dig med att ni bokade in golf imorgon och om löftet att vi kommer hem till dig igen. Vår lilla kille känns så otroligt stor i jämförelse med syster sin. Där finns så mycket kärlek mellan dem all redan. Jag är stolt över hur otroligt empatisk vår son är. Hjälper mig att äta, säger de finaste ting och hämtar saker utan att jag nämnt att det var precis det jag behövde. Tänk att det är möjligt att bära så mycket kärlek i sitt hjärta som jag/vi gör för våra barn.

Kvällen har varit ett stort amningskalas. Vi har gett ersättning från början men nu börjar aptiten verkligen sätta i. Prinsessan ammar, tillmatas igen, igen och igen. Personalen förundras över hur mkt som krävs för att göra sessan nöjd. Du somnar tillslut. Vid tutten. Nu ser vi på fotboll tillsammans med de andra föräldrarna och bebisarna på avdelningen.

Imorgon åker vi hem. Det ska bli skönt samtidigt som vi verkligen njutit tiden här. Vi fick aldrig möjlighet att njuta såhär med din storebror. Det vart en svår start för vår lilla familj som resulterat i den motsatta upplevelsen denna gång. Lycka!


Kommentarer
Postat av: Emma

Gumman, du anar inte hur glad och lättad jag blir att se och läsa hur era förutsättningar är så mycket bättre den här gången, tycker ni gjort helt rätt! Att du får njuta och växa in i rollen som tvåbarnsmamma i lugn och ro. Jag unnar dig det här mer än nån annan!!!!



Är så sugen på att höra av mig men väntar et ttag tills det lagt sig lite grann. Är också så sugen på att få ge filippa nån liten present men det ser ut som att hon har allt redan!?! Kan du fråga henne vad hon skulle vilja ha? ;) hon är verkligen bedårande söt och det har verkligen verkliiiigen börjat rycka i bebistarmen i mig, jonas kommer blockera din blogg snart för att slippa tjatet, haha.



En jättestor kram från mig till er alla! Men mest till dig, är så stolt över dig!

2012-06-13 @ 22:29:00
URL: http://lillaemma1984.blogg.se/
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Å, vad härligt att du uppdaterar. Blir så glad av att läsa din text. Minns hur det var när V var bebis. En underbar tid. De växer så snabbt, men det blir bara bättre å bättre kan jag intyga!



Hon är så fin er lilla F! Vilken sötnos. Och kläderna är ju bedårande.



Kram på er!

2012-06-14 @ 10:26:27
Postat av: Frida - väntar på storken! ♥

Underbart Mikaela, är så glad för er skull!

2012-06-14 @ 17:20:06
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Nickan

Jättesöt är hon!! Härligt att ni mår så bra:)

2012-06-14 @ 20:42:56
Postat av: jennyn

jag ryyyserav minnen,av lycka,av glädje.

Tänkatt de är såååå stortdedäratt få barn.De e snart 6 år sen jag låg där du görnu, men minnenan känns som igår.Ävendendärgången för över 9år sen:-o

Gläds med er ova glad att jag fickinternet såjag kunde kollabloggen frånholland;-)KRAMAR

2012-06-15 @ 18:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0