Veckans Blogg

 
 Å, så roligt att börja dagen till att bli veckans blogg på Blogg.se Det tackar vi för och hoppas att ni som läser uppskattar bloggen så som vi är glada för er. Här kan ni läsa några korta frågor som jag svarat på...
 
 

Veckans blogg

Blogg: HemmaPåVåranGataIStan

Av: Mikaela

Ålder: 27 år

Bor: Lund

Frågor och svar

Hur var det att vara gravid?
När jag blev gravid med vår son Liam (född 08) förvånades jag över hur allting var tvärtom hur jag trott det skulle vara. Jag som skulle känna mig vacker och planera inför bebis ankomst blev istället fylld med oro inför min nya roll som blivande mamma. Dessutom gick jag upp närmare 30 kilo och den där bilden av den vackra gravida kvinnan gick till spillo. Med Filippa (2 veckor) var jag förberedd på hur det skulle kännas att vårt barn skulle växa under mitt hjärta. Dock kunde jag med rätt stöd under graviditeten njuta mer och ta till mig ting bättre. En kontrollerad känslomässig fantastisk bergodalbana.

Vad är roligast med att blogga?
Bloggen började som ett sätt för min familj i Stockholm att följa vårt liv. Det gör mig glad att även de kan följa oss i vår vardag trots avståndet oss emellan. Det absolut mest givande med att blogga är absolut alla underbara läsare som skriver kommentarer och hör av sig via mail. Bloggen är dessutom ett otroligt bra sätt att bearbeta mina känslor.

Vad ska ni göra i sommar?
Njuta. Vi har inga planer. Antagligen kommer vi visstas så mycket vi kan i sommarhuset på Österlen. Med en nyfödd och en 4åring med armen i bandage (fotbollsskada) blir det dagsturer anpassade till ork och väder. Tiden med barnen springer förbi därav vill vi försöka att inte ha för mycket projekt utan njuta stunden. Sen har vi Filippas dop inplanerat i augusti som vi allihoppa ser fram till.

Vad är det bästa med att nyss ha blivit mamma?
För fyra år sedan blev jag mamma för första gången. Jag fick aldrig riktigt chans att ta vara till tiden på bästa sätt. Att vara nybliven mamma är omtumlande på många fantastiska sätt. Positiva och negativa. Det absolut bästa med att bli tvåbarnsmamma är utan tvekan att känna tryggheten i sig själv som mamma, ta vara på det som är nu och sist men inte minst se syskonkärleken mellan våra barn!


Kommentarer
Postat av: Valeria-Mamma till williot och graivd med skruttis!

Vad härligt att bli veckansblogg! :)

Svar: Ja det är jätteroligt =)
VISA HELA MIN PROFIL

2012-06-26 @ 10:19:42
URL: http://mammavaleria.blogg.se
Postat av: Zarah - mamma till lilla O och Ludwig

Känner igen mig i det du skriver. Om skillnaden mellan första graviditeten och andra. Kram på er!

Svar: Hade kunnat skriva ett långt inlägg om detta... kanske kommer ngn dag. Hoppas du fått ro att njuta nu. Kramar!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-06-26 @ 12:55:07
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: Ebba M

Jättesöt blogg!

2012-06-27 @ 17:38:35
URL: http://iphotography.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0