JulPyssel

När man inte kan sova om nätterna. Då kan man alltid fundera över andra ting istället. Sånt som man aldrig annars skulle finns tid till att tänka på om dagarna. Juldekorationerna. Det var en sådan sak. Som jag låg och grubblade över i natt medan alla ni andra förhoppningsvis fick sova. Köpte nyaste nummret av Lantliv häromdagen och jag rekommenderar er verkligen att göra samma sak. Massor av inspiration. Har faktiskt även bläddrat i 101 ideèrs julutgåva men den var inte alls lika givande. För mig. Jag gillar den lite äldre klassiska stilen. Med en twist. Men ändå genuint. Ibland blir det lite för mycket kitsch för min smak. I vart fall. Här var några av de uppslag som jag gillade mest...
 
 
Snälla Tomten. Jag önskar mig ett hus likt detta. Det behöver inte vara så stort.
 
 
Klassiskt och typiskt JUL enligt mig.
 
 
Tänk att våra lägenheter hade kakelugn förr i världen. Jag skulle vilja prata med de som bestämmde att de skulle tas bort. Finns inte många inredningsdetaljer som slår detta.
 
 
Tjusigt.
 
 
O. Om vi hade plats. Hade ja absolut bett mannen bygga en kalendergran till barnen.
 
I vart fall. Beställningen är hos Panduro. På några små ting som jag och Liam ska pyssla med under december månad. Det blir fredsduvor, strutar, smällkarameller. Klipp och klistra i silkespapper och filt. Dessutom hade jag tänkt vi skulle spray måla kottar och binda en egen julstjärna av pinnar. Fast då måste vi ta oss ut till en skog snarast. Innan det blir snö. Ja o ett klassiskt julbak till adventsfikat blir det så klart.
 
Kommer ni pyssla något inför jul?

Kommentarer
Postat av: Micaela G

Såg precis en nästan likadan julgran i Family living! Och jag har med samlat kottar, ett tips om du inte redan köpt där är spraywax så de håller sig!

2012-11-12 @ 22:59:34
URL: http://micaelaochlivet.blogg.se/
Postat av: Cissi

Du har så genomtänkta idéer för allt, tom för julpyntet! Härligt! Här hemma blir det en salig blandning av stilar. Men det blir nog mysigt ändå :)

Tänkte också på våra alla turer till Fjärilshuset. Jag älskade verkligen det där stället när jag var liten!

Så roligt att ni kommer upp till Sthlm över jul! Bor ni hos din mamma, vart bor hon nu för tiden förresten? Vill jättegärna att ni kommer förbi någon dag! Vi firar julafton hos oss med både mina och Jens familjer, sen är vi inte så uppbokade. Jag börjar ju jobba nu på måndag 19/11 så då ska jag kolla upp min julledighet. Vet att kontoret brukar stänga typ 2 veckor iaf! Kram

2012-11-13 @ 07:07:50
URL: http://minatvasmatroll.blogspot.com
Postat av: Jenny N

MYS!!! Klart vi ska pyssla;-) De blir pepparkakshus, pepparkakor, julgodis iallafall.
Sen får vi väl försöka komma på>/hitta/köpa nåt mer att pyssla med, de e ju sååå mysigt! Ohh föresten, jag har ju lovat dem att stöpa ljus i år oxå. De blev toppenfina ljus i fjol o väldigt uppskattat som julklappar till far o morföräldrar. De är ett starkt tips om ett par år då L e större o klarar de bättre, för de e ju trots allt vädligt varmt. Kramen på er!

2012-11-13 @ 08:12:47
Postat av: Zarah - mamma och matte till mops

Jaa absolut! Det hör till. Ingen jul utan pyssel, för barnen. Stämningen blir såå mysig. Kram ❤

2012-11-13 @ 12:59:47
URL: http://zaraholine.com
Postat av: renatas.blogg.se

Men åh hur mår ni? =( Ses vi på fredag?

Förresten så har du fått en liten utmärkelse av mig på min blogg =) kram

2012-11-13 @ 19:26:16
URL: http://renatas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0