MinÖnskeLista

Idag bäddade jag ned mig själv och mitt dåliga samvete under täcket. För jag vill orka. Men för tillfället är jag sjuk och utan ordentlig sömn på natten är jag ingen redig människa. Istället fick mannen bli hemma. Ta hand om Filippa, tvätten och även dagishämtning med följande bibloteksbesök. O de hade gått jättefint. Allsammans. O jag. Fick sova. Till klockan två. Underbart. Nästan så jag känner mig frisk bara av en sån sak. Men faktum kvarstår. Att jag fortfarande har ont i mitt öra. Det är som ett lock som sitter för och trycker. Imorgon blir tredje dagen med pencellin vilket borde innebära att det är på bättringsvägen.
 
Det var någon söt person som undrade vad jag önskar mig i julklapp. Ja. I år så kommer vi endast byta julklappar respektive emellan. Hade jag obegränsat med pengar. Skulle jag unna mina nära d finaste. Men i år får vi nöja oss med vårt enkla sällskap. O presenter till barnen självklart. Kanske unnar vi oss istället något speciellt till oss själva under december. Men vi slipper trängas med folk i julhandeln och köpa ting bara för att. Istället kan vi ta till vara lite mer av julen i ro. MEN om det nu är någon själ där ute. Som så gärna vill ge lilla mig något alldeles extra. Ja då hade dessa saker nedan inte varit helt fel.
 
 
 
Betongljusstake x 2 av Tove Adman från DesignOnline.
 
 
 
Rörstrands servis Mon Amie. Koppar, fat, tallrikar etc. Jag önskar mig alla delar.
 
IKEAS fruktskål TRÅDIG i vit. Finns aldrig i lager i Malmö.
Estrid Ericsson /Svenskt Tenns elefanter. Denna gången önskas fyra st tabletter till köksbordet. I färgen svart.
Baby av Stina Wirsèn.
 
Ja det var väl allt då. Jo. Om någon har ett hus tillövers. Är även det en fin gåva. Skämt o sido. Att vi inte köper allt som finns på alla listor. Är väl ett bra tecken att vi är på god väg. Mot de vi strävar efter. Ett större boende till lilla familjen. O. Mest av allt. Önskar jag att de mina håller sig friska och att vi lever ett långt och lyckligt liv tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Att önska kostar ingenting som väl är :-)
DIn sista önskning är trots allt det allra viktigaste <3

Vi skulle ju setts för evigheter sen (hoppas det blir snart) och nu kom jag på att jag heeelt glömt att uppdatera dig på att vi kommer att ha dopet nu på lördag. December var helt fullbokat. Så nu håller jag på och fixar och donar inför det. Kram på er och hoppas ni mår bra snart!

2012-11-13 @ 19:59:19
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com
Postat av: sara

den önskaelistan kan jag skriva under på!

2012-11-14 @ 01:39:55
URL: http://lifeinshanghai.se
Postat av: Zarah - mamma och matte till mops

Det är det julen handlar om tycker jag. Det enkla, att vara med familjen och visa dem hur mycket man älskar varandra. Sen några fina saker till barnen är alltid roligt. KRAM

2012-11-14 @ 09:59:06
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Emma - Från min sida sett

Åh Svenskt tenns elefanter har jag här hemma:) Jag gillar dem massor!

Kram Emma

2012-11-14 @ 19:20:11
URL: http://franminsidasett.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0