Sovrum

Har haft mer händelserika lördagar en denna. Jag och Filippa här nämligen sovit. För inatt. Var det min tur. Denna gången. Öroninflammation. Aj. Det gör ONT. O jag vill gråta som ett litet barn. Nu äter jag Kåvepenin och hoppas det ska gå över snart. Stackars mig. O prinsepressan. Som är så snuvig och trött. Vill bara ligga hos mamma och mysa. Vara nära.
 
 
Vi blir här inne i vår lilla bubbla. Ställer in nästa veckas aktiviteter. Ofrivilligt. En vecka hann vi vara ute i världen. Innan det var tid att krypa tillbaka i sängen. Jag som är otroligt motiverad till att tappa i vikt nu vill bli friskt snabbt. Inatt. När jag hade som ondast. Tänkte jag. Att kanske. Om. Det blir bättre. Kan jag träna imorgon. Men de satte mannen stopp för. O nu. Blir det fem dgr pencellinkur utan promenader. Får vara hård på vad jag äter istället.
 
 
Något positivt med att bli hemma. Är att jag kan ta tag i alla små projekt som jag har liggandes. Sätta in bilder i ramar och album. Ordna med autogiro och e faktura. Samt skriva färdigt barnens önskelistor inför jul. I veckan hann jag med att ställa iordning några framkallade bilder i sovrummet. Ovan. Min fina gravidmage. Som jag kan SAKNA något otroligt. Är absolut inte klar med att vara gravid. Det är magiskt. Något jag vill vara med om igen. Den som lever får se. Är så lycklig för våra små. Overkligt. Att en helt perfekt pojke och flicka växt till liv under mitt hjärta.
 
 
Jag älskar vår säng. Sänggaveln har min lillebror byggt till oss. Madrasserna är från Sjärnbädden. Köpta hos SOVA. Stjärnan är från Lexington. Sänglampan till höger från Ellos. Till vänster från IKEA. Där ifrån även sängkläder. Överkastet från ILVA.
 
 
Min sida.
 
 
Mannens sida.
 
 
Som idag fått en pall till nattduksbord.
 
 
En säng ska ha massvis med kuddar.
 
 
Som en dröm.
 
 
Ja. Mer spännande än såhär. Är inte mitt liv i nu läget.
 
 
Men vi ser ljust på framtiden och hoppas att snart få energin tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Jenny n

Krya på er!!

Svar: TACK vännen!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-11-11 @ 01:17:54
Postat av: Madde

Krya på er allihopa,hoppas ni blir bättre snart..
Så fint ni har det i erat sovrum:)

Svar: TACK de hoppas jag vi blir. Är trött på alla sjuka nu. KRAMAR
VISA HELA MIN PROFIL

2012-11-11 @ 09:26:57
URL: http://maddecarlssson.blogg.se
Postat av: Frida - mamma till Filippa

Superfint!

Svar: Tack. Här sover vi gott. NÄR vi får sova ;)
VISA HELA MIN PROFIL

2012-11-11 @ 17:34:56
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Rebecca

Så fint sovrum! Sänggaveln ska jag visa mannen, sån vill jag med ha!

Svar: Visst är den fiiiin. Kostade bara 500;- att bygga. Lite skillnad från sängvaruhusens dyra. o denna blev ju personlig också.
VISA HELA MIN PROFIL

2012-11-12 @ 07:56:13
URL: http://Http://mummybecca.blogg.se
Postat av: elin

Vad fint ni har det!

Svar: Tack... längtar tills vi har ett "eget" sovrum ;)
VISA HELA MIN PROFIL

2012-11-12 @ 12:39:13
URL: http://owlandthecity.blogg.se
Postat av: Anonym

Wow! Vilket fint sovrum ni har!

Svar: Tack så glad jag blir!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-11-14 @ 08:07:35
URL: http://www.denperfektamamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0