Världens Sötaste Filippa

 
Oj. Idag känns det som att vi har hunnit med mer än på väldigt länge. Vi började dagen relativt lungt här hemma. Jag med att vika tvätten från gårdagen och Filippa med att köra biiiiil i sin nya gåstol. Det kanske är så. Att jag måste skriva. Att vi har fått den sötaste dottern i världen. Tänk att jag får spendera mina dagar med detta lilla charmtroll. Trots att prinsessan förtillfället är inne i en extremt gnällig period då all fokus ska vara på henne. Är det värt det. Runt jorden tusen ggr om. För varje gång jag ser den där lilla smilgropen. Då kan jag inte låta bli. Att låta henne få preciiis vad hon vill. Ett fall för ung och bortskämd det här kanske. Skämt o sido. Det är inte bara av mig den här lilla damen bli bortskämd. Hon har även hunnit med att bli pappas prinsessa och storebrors ögonsten.
 
Efter vi styrt upp här hemma. Promenerade vi ned till stan. För att leta julstjärnor. Men jag hann bara in på Granit. O d jag tyckte om kostade nästan 200,- stycket. Vi behöver 3 så det blev lite ur budget. Vidare blev vi lite julgodisformar och några ljus rikare på Lagerhouse innan jag tog en bit att äta på väg till BVC. Det var tid för fem månaders vaccination och hälsokontroll. Med sina 7500gram och 63 cm följer Filippan sina kurvor perfekt. Med två plåster. Ett på vardera knubbigt litet ben. O några tårar på kinden. Promenerade vi vidare till nästa stopp som var samtal med Ls fröken. L är en omtänksam liten stor pojke som älskar att bygga och är bra på fotboll. Med det sagt rullade vi hem för mellanmål innan A hämtade upp oss för storhandling. Där fann jag även mina julstjärnor för det enkla priset av 99,-. För att göra en lång historia kort och inte tråka ut er med information om alla måsten innan barnen sov sött i sina sängar stannar jag här.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gåstolen hittar ni hos ELLOS.
 
Roligt förresten att så många av er läste min förlossningsberättelse med L. Trodde ingen skulle orka ta sig igenom all den texten. Kanske tvekar jag för mycket för mig själv. Har fått erbjudanden om att skriva mer om förlossningen och tiden därefter i bland annat en tidning men har velat fram och tillbaka hur mycket jag vill utlämna av mig själv och vår familj.
 
Nu. Glass med Hallon innan läggdags.
Imorgon blir det promenad och mysfika med finaste Sara i sällskap av inte mindre än två söta prinsessor!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad härligt att ni är på benen igen. Såg att du missar bloggfikan imorgon men det går fler tåg :-)

Ja, visst kan jag - men det satt långt inne och mycket funderingar fram och tillbaka har det varit. Nu vill jag bara ha allt på plats DIREKT! Otålig is my middle name.

Kramar!

Svar: Ha vi var på benen i cirka ett dygn. Sen fick Filippan penicillin. Orolig hela natten och idag pencillin. De går sådär just nu ;)
VISA HELA MIN PROFIL

2012-11-20 @ 21:24:55
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com
Postat av: Frida

Så otroligt söt! Vi ska ta en tur till Gekås i Ullared och shoppa lite pynt.

2012-11-20 @ 21:25:26
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Zarah - mamma och matte ❤

Ja nog är hon söt ;-) ❤

2012-11-20 @ 21:37:55
URL: http://zaraholine.com
Postat av: maria

Förlossningshistorier är alltid spännande att läsa.
Hallon och glass lät inte dumt :)

2012-11-20 @ 21:59:34
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se
Postat av: Jennie

Men så söt man kan vara då! :)

2012-11-20 @ 22:50:50
URL: http://jempie.se
Postat av: tinabanck.blogg.se

Tänkte bara tipsa om att jag har en bra tävling i min blogg just nu där du kan vinna en valfri vara för upp till 400 kr i en bra webb-butik! :}
http://pinknation.se/2012/november/tavling.html

2012-11-22 @ 07:09:37
URL: http://tinabanck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0