UppDrag

06.30 ringde klockan. Steg upp. Snörade på mig promenadskorna och gick 60 min PW. Hem. Ordna med morgonfixet. Hänga på låset till babyaffären i stan. Inhandla tre olika nya kuddar till Filippa. Möta upp Emma och Ebbe med vän. Babyrytmik. Jättemysigt. Blir stående varje onsdag för oss. Vi som ännu inte har provat på någon babyaktivitet i stan. Har haft bokat i den egna kalendern istället. Efterföljande fika. Promenad hem. En kvick sväng inom den lokala blomsterhandlaren. Väl hemma. Sov Filippa en timme. Mamman kunde ha sovit MEN nej det kliade i fingrarna att starta upp ett projekt jag klurat på ett tag. Har ordnat med en alldeles egen liten provisorisk fotostudio här hemma på våran gata i stan och idag testade jag att fota olika ting till Anna som bett mig om hjälp med bilder till hemisdan för ett cateringföretag.
 
 
 
Först ut. Avocado och Basilika. Tusen nyanser av grönt. Tänker mig denna bilden bland andra i headern eller i menyn i sidan.
 
 
Sen startade jag med eventuella headers. Första tanken var att det kanske är trisst att inte kunna visa upp maten för företaget men sen var tanken att det kanske är bättre med en "neutral" header så kan de som äger verksamheten själva lägga upp bilder på maten i mindre bilder nedan. Det förenklar att eventuellt variera menyn utan att behöva byta design på hemsidan.
 
 
Såhär kanske det också skulle kunna se ut. Jag har ingen aning vad som faller ägarna i smaken. När jag gör headers brukar jag alltid utgå från era bloggar. Som jag läser igenom. Och känner in stilen i. Detta vart ytterligare en utmaning. Får vi se vart det slutar.
 
 
Absolut roligast skulle vara att fylla denna bilden med Cup Cakes, Macarones och Suger Paste Tårtor men ni får drömma er bort istället.
 
 
 
Sen frilansade jag hej vilt och gick loss i vitrinskåpet. Tyckte porslinbilder kunde passa ett cateringföretag. Nu skulle jag förstås vilja designa hemsidan oxså men det överlåter jag. Teknik är en tidsfråga i nuläget!
 

Kommentarer
Postat av: Anna Wågesson

Bilderna är jätte fina! Jag skulle jätte gärna vilja ha dem! =)

Svar: Va roligt att du tycker om dem. Vill du ha alla? Jag ska få tillbaka mitt USB minne från mamma i veckan. Kan lägga upp dem där. Lättare än att skicka via mail. Vill du ha hjälp med text till header eller annat? KRAM
VISA HELA MIN PROFIL

2012-10-04 @ 17:35:56
Postat av: Anna Wågesson

Ja, vad bra, vi kan ju ta med USB-minnet till Lund nu i helgen om hon blir klar med det innan =) Ja, jag behöver nog hjälp till en snygg header. Har inte riktigt kommit på hur jag ska göra den snygg... Jag har ett foto på själva butikens skylt som jag skulle kunna visa dig, jag skulle gärna vilja få in den texten från skylten in på hemsidan på något sätt. Det står "Steens affär, catering och café" på skylten. Men då antar jag att jag måste ha de filerna som skylt-företaget har. Jag antar att de har någon data-fil som de har tryckt skylten efter.

Svar: Ja gör det =) O se om du kan få butikens skylt på bild. Funderar lite till nästa gång vi ses. Hur är stilen? Vad för slags mat? Färger? osv. Kram
VISA HELA MIN PROFIL

2012-10-05 @ 08:55:45
Postat av: Anna Wågesson

Annelie, alltså hon som har företaget, har enligt min syster ganska "rockig", hård stil. Färger är typ svart, silver och sånt. Hennes stil som person är ganska tuff, "arbetsnarkoman". Gillar mat och djur. Hundar, dom har en egen (mkt stor) hund. Maten är tydligen "all slags catering-mat". Men hennes signatur-rätt är smörgåstårta.

Jag har funderat på vad jag ska ha för tema på hemsidan. Just nu är det "rött tema" p.g.a. att jag fick veta att hennes affär (där även hennes catering utgår ifrån) är Handlarn. Och på Handlarns hemsida verkar det som att rött är signaturfärgen.
Så här ser det ut hittills http://www.steensaffar-catering.se/.

Men jag vill att sidan ska bli lite snyggare och modernare, men jag har inte lärt mig så mycket än =)

2012-10-05 @ 15:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0