Frukost

Då var inte bara mamman och Liam sjuk. Nej. Inatt var det prinsessans tur. Feber, täppt i näsan och ont i halsen. Alvedon, "nädroppar" och högläge. Vi som annars är bortskämda med att sova om nätterna. Har INTE sovit inatt. Tur vi har god frukost att se fram till. Bakade bullar igår. I ren tristess. Enligt eget påhitt.
 
 
 
 
 
Recept...
 
50gr jäst
5dl mjölk
3msk olivolja
5msk honung
2tsk salt
Mjöl efter behov.
 
Smula jästen. Värm mjölken fingervarm. Rör ut jästen med mjölken. Häll i olivolja, honung och salt i bunke. Rör ned mjölet. Var sparsam. Godast bullar blir när degen är lite "kletig". Baka ut på bord. Knåda ordentligt. Lägg tillbaka i bunke med kökshandduk. Jäs 30-45min. Baka ut runda bullar. Jäs på plåt 30-45 min. Pensla med uppvispat ägg. 225grader i ugn cirka 8min.
 
Smaklig Spis!
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilken otur ni har tjejer! Inte kul det här med alla förkylningar och sjukdomar som avlöser varandra. Vi ska ju vara lediga länge så vi skjuter på vår träff tills alla är friska & glada :-) Fredag kommer jag att åka hem till mamma & pappa så det passar tyvärr inte men veckan därpå är helt blank. Hur ser det ut för er? KRAM

2012-10-13 @ 09:04:30
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com
Postat av: Micaela

Va fint det blitt här inne nu!

2012-10-13 @ 11:46:46
URL: http://micalela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0