GodNattOchSovSåGott

Det ÄR väl märkligt. Att precis när vi nattat barnen. Och den där känslan av lugn och tystnad infinner sig i lägenheten. Är allt vi vill göra. Att ta upp och pussa på dem. För de är så otroligt ljuvliga. När de ligger där. I sina små sängar. I sina pyjamaser. Sovandes med sina snuttisar och nallar.
 
O appropå God Natt. Brukar jag sjunga för L och F innan de somnar. Bä Bä Vita Lamm är Filippans favorit. Och där sjunger de om söndagskjolen till mor. Inte hade jag någon kjol denna sista dagen i veckan. Men Filippa. Har fått en. Från HM. Som jag inte kunde låta bli. O idag blev det x antal foton av denna underbara kreation. Mest för att jag var stolt över att få till ljuset manuellt. Det tråkigaste vintertid är att det är så otroligt dåliga ljusförhållanden att fotografera i. Jag som annars brukar klara mig med Auto. Har insett att jag måste arbeta mycket mer med kameran för att få till det perfekta ljuset.
 
 
 
 
 
 
 
Det har varit en lååång dag idag. Ja. För helt plötsligt. Fick vi en xtra timme. Vilket både jag och A hade missat. Så när jag trampade iväg på min promenad imorse. Kom jag hem igen till samma tid. ;) Underligt. Vi har i vart fall hunnit med en del. L har tränat fotboll. Jag har pysslat lite här hemma. Ordnat med foto i ramar. Städat inför veckan. Vi har storhandlat. Och avslutat dagen med god middag. Nu är barnen nattade och vi inväntar Solsidan. Imorgon startar vi veckan med träning. Resultat och en ny tävling till er här på bloggen!

Kommentarer
Postat av: Madde

Håller med dig! Så himla tråkigt att ta foto när det är mörkt ute, blir inte alls lika bra! Vi har ju samma kamera. Vilka inställningar kör du på? Måste få lite tips! ;) Kram!

Svar: I vanliga fall. Om jag inte har tid. Använder jag mig mest av Auto ... utan blixt.... gillar inte de onaturliga ljuset som blir med den. Sen använder jag mig en del utav de andra inställningarna vid behov. T.ex. Vid mer rörelse. Manuellt ställer jag alltid in både bländare och slutare. Tycker du att du får fina närbilder med kameran? Jag har funderar länge på att köpa till ett hjälpmedel för jag tycker de ofta är svårt att få skärpa. KRAM!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-10-28 @ 20:06:52
URL: http://Ljuvligmat.blogg.se
Postat av: Zarah - mamma till lilla O och Ludwig ❤

Så fin kjol!

Svar: Verkligen. Även om kjol inte är så nödvändigt. Kunde jag ine låta bli!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-10-28 @ 21:24:56
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Madde

Ja, så gör jag också! Jag tycker det blir helt okej bilder när jag tar närbilder. Men det kan bli mycket, mycket bättre! Det som stör mig är att kameran inte tar så "naturliga" bilder när det är mörkt ute och man ska ta foto inomhus... Det blir så gult och tråkigt! Jag vill få det mer naturligt! Grrrrr... Kraaam!

2012-10-29 @ 11:56:54
URL: http://Ljuvligmat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0