Handgjort

Efter dagis idag. Blev det pyssel. Imorgon biblioteket och på Torsdag tid att ta med en lekkamrat hem. I brist på annat föreslog jag att vi skulle göra ett klassiskt avtryck. Till Liams stOra glädje. Han tyckte det var riktigt roligt att kladda färg på händerna. Vi använde vanlig vattenfärg. Riktigt fint blev det faktiskt. Det är så otroligt att få denna tid tillsammans. Med barnen. När jag arbetar. Kan jag verken lämna eller hämta. Nu har jag plötsligt tid att så krasse, måla med vattenfärg och baka. Vi kan promenera långsamt hem och plocka höstlöv på vägen. Eller äta vårt mellanmål på en parkbänk någonstanns. Precis dom stunderna. Kommer jag minnas som de bästa.
 
 
 
 
 
 
Underbara fina L. Mina stOra lilla kille som just nu har mamma som favorit. "Du är underbar, Mamma!" brukar du säga ofta. Sedan får jag en kram och en puss. Filippa med. Det är okey att ha en lillasyster nu. På kvällarna vill du att jag ska läsa sagan, borsta tänderna och bädda om dig i sängen. På morgonen är det första du frågar om jag kan stiga upp tillsammans med dig. Det är underbart att se att du nu accepterat och tagit till dig din roll som storebror. Även om det finns anledningar till att det kallas "syskonkärlek" ibland. Nu ska vi fortsätta här hemma. Laga middag tillsammans i vårt lilla kök och äta tillsammans med tända ljus alla fyra kring bordet. Lillasyster sitter med oss i Tripp Trapp Stolen nu och älskar det!

Kommentarer
Postat av: elin

det låter underbart! kram

2012-10-16 @ 18:03:18
URL: http://owlandthecity.blogg.se
Postat av: Emma - Från min sida sett

ÅH så kul att hitta till din fina blogg, hit kommer jag tillbaka:)

Ha en fin kväll!

Kram Emma

2012-10-16 @ 22:18:32
URL: http://franminsidasett.blogspot.com
Postat av: Hanna Karlsson

Vad härligt det låter!

2012-10-17 @ 06:50:06
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0