H.Ö.S.T

Vi sover länge. Till och med barnen känner lugnet. Vaknar till en solig morgon med dimma som i Ronja Rövardotter. Kanske var det precis här. Som Astrid fann inspiration. Efter frukost med nybakta bullar från byns konditori. Klär vi på oss varmt. För att en stund senare klä av oss både mössor och jackor. I endast kofta. Står jag ute och raffsar löv. Solen skiner. Filippan sover i vagnen. Liam åker i skottkärran som A drar fram och tillbaka med löv. Vi tänder en brasa. Eldar löv och annat. Det luktar gott. Jag försöker fånga stunden. Genom några bilder.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I slutet av dagen. Efter jag bakt en äppelpaj. Som vi fikade tillsammans med i solen. Fann vi en vän. Fy!

Kommentarer
Postat av: Renata

Så mysigt!

2012-10-21 @ 06:23:20
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Jenny N

Låter som en underbar helg! Jag kan rikitgt känna av atmosfären, ni har ett underbart place där:-)
Men fy för besöket..... jag hade inte haft ro att fota, utan hade skrikigt o stampat tror jag hahah
Vet du, du får kanske ha en liten fotokurs för mig, fick en tidig julklapp av päronen härmodagen en liten kompakt systemkamera med olika objektiv:-o hjälp sånt kan ju inte jag. tur de fins autoläge tills jag lärt mig liiite mer;-) kram på er alla

Svar: Haha jag kan säga att jag skrek en del iiiiiiiiiiiiii när A kom bärandes på den. Han var igång och ränsade stuprännor där den lilla/stora råttan bestämt sig för att bli en råtta mindre i världen. När han la upp den på trappen. Såg den så levande ut. Att jag var tvungen att fotografera. Blev säkert någon bloggläsare mindra nu. ;)
Va roligt med kamera. Ingen dåli present. Klart jag ska hjälpa dig. Kom hit på fika!!!!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-10-21 @ 09:41:52
Postat av: Emma - mamma till Olivia ❤

Men vad är det på sista bilden för något läskigt?

Svar: Gahhhhhh. Iiiiiiiiiiiiiiiii. En råtta!!!!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-10-21 @ 09:44:00
URL: http://emmaskoog.se
Postat av: Madde

Haha, åh vad söt!!!

Svar: Neee Madde. Råttor är INTE söta. ;)
VISA HELA MIN PROFIL

2012-10-21 @ 12:18:06
URL: http://ljuvligmat.blogg.se
Postat av: Hanna - nybliven fru

Hjälp vilka mysiga bilder! Sådär så jag blir lite gladare åt hösten nu :)

Svar: O hjälp vilken söt kommentar. Nu blev jag GLAD.
VISA HELA MIN PROFIL

2012-10-22 @ 21:55:36
URL: http://hannablog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0