"Good Enough Is Better Than Perfect If It Leaves More Time For Fun!"

Barnen är nattade. Ljusen är tända. Och mannen är hemma. Vilket innebär att jag  lugn och ro kan syssla med någonting bara för mig. O jag har så många ideer. Så mycket kreativt. Jag vill fota, sy, framkalla bilder, ordna tackkort från dopet, uppdatera bloggen osv. MEN tiden räcker inte till och jag måste bli bättre på att ta en sak i taget. Det stressar mig att aldrig bli "färdig". Ja jag är om jag får säga det otroligt ambitiös även när det gäller mina hobbysar. Pedant ut i fingertopparna. Jag vill kan helt enkelt inte göra ting utan att det ska bli riktigt riktigt bra. Det medför även att jag kanske är lite rädd att misslyckas och därav ger upp innan jag ens försökt. Därför behöver jag nu eran hjälp...
 
Jag har nämligen funderat på att skapa en portfolio. Tanken är att det främst ska vara bilder från första dagen hemma med nyfödd, dop, bröllop etc. Jag älskar ju att fotografera. Och tycker själv att jag förmedlar. Känslor. Via mina bilder. Och var brutalt ärliga nu. Jag kan ta det. Ska jag stanna kvar som "hobby"fotograf eller ska jag våga mig för att faktiskt försöka bli "professionell" (bara ordet är ju svårt att skriva ;) Kanske tom någon av er som vill låta mig ha den äran att vara gratis vimmel fotograf?

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är klart att du ska satsa! Det jag sett av dina foto här på bloggen är helt fantastiskt. Hur du lyckas ta så bra bilder på Filippa är för mig ett under, bebisar är SVÅRA att fotografera.

Du får mer än gärna vara vimmelfotograf på vårt barndop :-)

2012-09-18 @ 20:52:17
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com
Postat av: Renata

Ok brutal ärlighet: dina bilder är vackra! Du får gärna låna en liten modell om du vill :)

Massa kramar och ses snart hoppas jag

Svar: Wieeeeeeeeee
VISA HELA MIN PROFIL

2012-09-18 @ 20:58:17
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Frida - mamma till Filippa

Klart att du ska satsa! Om jag ska vara just brutalt ärlig Mikaela tycker jag att du är duktig på att fota människor, men du är väldigt väldigt duktig på att fota inredning, miljöer, detaljer! Du är väldigt personlig i din fotografering. Bilderna från dopet och barnens rum är otroliga.

Ett bra citat - A ship in harbor is safe - but that's not why ships are built.

Svar: Tack finaste Frida... ja jag ska nock göra det... våga lite.... älskar att fotografera miljöer...men de e lite svårt att få uppdrag... inte många som vill att jag ska komma och fotografera deras hem... eller? Till tidningar kanske... eller mäklarannonser... men då måste man välan ha riiiiktig utrustning och grejer...? Ojoj nu sprang det iväg här... ville bara säga TACK. KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-09-18 @ 21:40:10
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Camilla

Jag halkade in på din blogg via fb för ett tag sedan, sen har jag fortsatt besöka den :) och jag tycker du har lagt upp jätte fina inspirerande bilder!

Svar: TACK Camilla.... är du fortfarande hemma med bebis? KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-09-18 @ 21:40:41
Postat av: Pernilla

Vi ska försöka boka kyrka till den 15/12! Alt. 16:e om det är fullt på lördagen. Det här måste vi prata mer om när vi ses på onsdag - vad roligt :-) Många kramar så länge!

Svar: Ooooo vinterdop.... då måste hon ju ha en liten päls ;) KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-09-19 @ 17:20:02
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com
Postat av: Frida - mamma till Filippa

Ja du! Men min erfarenhet är att många mäklare tar KASSA kort. Så kanske en liten annons på Blocket, om att du gärna fotar folks hem inför visning?

Svar: JA varför inte ;) Kanske behöver lite referenser där med dock ;)
VISA HELA MIN PROFIL

2012-09-20 @ 22:25:58
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Camilla

Javisst, som det ser ut nu så är jag hemma till feb! se om vi kan få till en date! :)

Svar: Absolut... maila mig ditt nr. Hade varit superroligt. Kram
VISA HELA MIN PROFIL

2012-09-21 @ 09:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0