Mama

Nä nu ÄR det godnatt. Jag måste lära mig att somna tidigare om kvällarna. Men det var så himlans trevligt med lillebror här. Vi åt hemlagad pizza alà Leila och pratade ikapp massvis. När barnen somnade. Började jag scrappa Filippas dopalbum. Fick hem bilder idag. 100 bilder gratis med Fujifilm. Nästan gratis blev det trots att jag översteg gränsen med ytterligare ett hundratal bilder. Blir inte till att klippa och klistra om dagarna med två små runt omkring. De blir på kvällarna. När det är tyst. Lite för tyst. Ingen som ropar "Mamma!" eller tydligt visar att denne är prio ett i våra liv. Tänk vilket privilegium det är. Barn. Någon/några som älskar mig så mycket att de vill sova med min kudde om natten. Bara för att den luktar mamma. Det luktar mig. Deras mamma. Trygghet. Tänk om jag kunde få hålla er i handen för alltid.
 
 
Imorgon är det föräldrafika på dagis. Barnen har bakat bullar (översättning för er i Stockholm FRALLOR. Bullar = Kanelbullar!) som dom är så stolta över. Måste dock erkänna att jag är sådär glad i att trycka "barnbakt". Det kan bli... vad ska jag skriva... lite väl... magstarkt ibland!
 
Oooo... jag har varit dåli på att svara på era kommentarer. Gör de nu. Så ni som vet med er att ni skrivit. Dubbelkolla svar.

Kommentarer
Postat av: jenny

Håller med dig om barnbakat.... Men.... Klart de är stolta! Hoppas pedagogerna varit noga m hygienen. På förrA förskolan hade de tydliga hygienregler som gjorde de liiite mer ok;-) mys o komma dit iallafall!

2012-09-28 @ 08:15:52
URL: http://jejjemoteds.bloggplatsen.se
Postat av: Stefan

Bulle = taxi

2012-09-28 @ 09:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0