Tidsbrist

Tänk. Snart är det tre månader sedan vi fick vår dotter och lillasyster. Vi kan bara konstatera att det stämmer. Att det går snabbare med barn nummer 2. Att vi inte hinner med. På gott och ont. Vi har inte tid att oroa oss över alla de små ting. Med barn nummer ett var allt en helt ny värld. Nu är det lite mer i samma värld som tidigare fast mer intensivt. Det finns så mkt jag vill göra. Dygnet räcker inte till. Främst. Vill jag dock spendera tiden med våra barn. Hämta tidigt från dagis. Gå till biblioteket, baka eller pyssla. Sjunga, leka och mysa. Lära känna de som är våra små. Glömma att det finns en värld därute som är ond, fylld med hemskheter och öden.
 
Idag har vi gått i butiker och lunchat med Linnea med Albin. Hämtat storebror på dagis. Promenerat till stadsparken för fika, lek och fotboll. För att avrunda kvällen med en hemlagad fiskgratäng med räkor och citron/dill. Riktigt gott blev det. Nu är jag riiiktigt trött och borde ha sovit för timmar sedan MEN när barnen sover vill jag hinna med mig själv, mannen, hemmet osv. Så ännu en kväll sitter jag med ögonen i kors. För att bara få vara en liten stund.
 
Haklapp från Kapphal. Sötaste napparna från HM.
 
 
 
Ljuvligaste rosa myssettet med rosett på toppen och krås på rumpan. Det stod Filippa på detta ;) Från HM.
 
 
 
Två för 99;- leggings. Som hittat. HM.
 
Med Dagens Shopping Säger Vi
Nu säger vi God Natt!

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma till lilla O och Ludwig

Vilka fina fynd du gjort! Kramar

2012-09-05 @ 23:53:59
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: Pernilla

Jag gillar verkligen gult och ljusrosa tillsammans!

2012-09-06 @ 00:53:23
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0