Fix och Trix

Oj. När man glömmer sitt lösenord in till bloggen. Då är det tid att uppdatera igen. Dagarna blir så korta när jag lägger mig 22.00 om kvällen. Iof blir det kanske inte så mycket vettigt gjort de där sista två-tre timmarna jag brukar hålla mig vaken i vart fall. Jag håller hårt i min diet och mina nya regler kring livet vilket resulterat i att jag  mår bättre än någonsin. Har försökt att bli duktigare på att säga nej. Framförallt stoppa mig själv från att skapa fler saker att göra även om det är roliga ting. Har så smått börjat minska ner den där högen av små projekt som väntat runt om i lägenheten och för varje sak mindre mår jag liiiite bättre. Kändes som om jag inte kunde andas där ett tag.
 
I helgen har jag utöver att se vår dotter krypa för första gången (!), träffat världens finaste nyfödda baby Alexander som fått mig att inse att vi definitivt inte är "klara" med barn än och ordnat med vår tavelvägg i vardagsrummet. Jag vet att det är lång tid kvar men vid denna tiden nästa år lägger vi ut vår fina sekelskiftslägenhet centralt i stan till försäljning och jag har redan börjat tänka på detaljer kring detta. När solen kommer får jag alltid lust till projekt hemma och ja numera får det gärna vara lite förberedande inför vad som komma skall.
 
Finner mycket inspiration från Alvhem.
 
Därav. Inga personliga bilder på väggarna utan lite text och konst istället.
 
 
 
 
 
 
Här i Skåne bjöd söndagen på strålande SOL och jag hoppas det håller i sig. Imorgon startar jag definitivt dagen med PW. Vägning imorgon bitti och banne mig minus 2 kg ska det stå på vågen. Jag har slitit ska ni tro. INGET godis, kakor, chips, eller onödigt socker på två veckor idag. Fem snabba promenader i veckan och strikt kost. 6 veckor kvar till nästa platå och jag känner att den här gången kommer jag nå mina mål. För jag har bestämt mig!

Kommentarer
Postat av: Fru Högstadius

Duktiga du! Skönt att du börjar känna dig lite mer levande och hittat en rytm som fungerar bättre. Och vad duktig du är med viktnedgången, heja! själv har jag fortfarande svårt med maten och äter både onyttigt och för mycket allt för ofta, men träningen håller jag stenhårt ska bli spännande med tredje vägningen nu på onsdag om det går åt rätt håll eller om jag står still (känns tyvärr som det :() men stort heja till dig!

Svar: Heja mig och heja dig. Det är fasiken inte enkelt. Det gäller verkligen att finna en stil som passar en själv. Jag tror verkligen på detta med att vara hård mot mig själv under längre perioder för resultat men lagom långa för att se dagen då frestelser är tillåtna. KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-04-15 @ 07:40:17
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Postat av: Malin Rosö - DIY - Lantliv - Villa Gråbo ♡

Det är så snyggt med många tavlor på ett och samma ställe tycker jag! :)

Svar: Visst är det. Dock har jag alltid svårt att välja vad som ska vara i. Familjefoto, romantiskt, lantligt, historiskt, grafiskt. Gah där är ju så många val. KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-04-15 @ 11:45:31
URL: http://malinlindstroms.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Heja, heja dig! Du är en sann inspiration både när det kommer till att förändra livet och leva sunt men också inredningsmässigt. Ert hem ser ljuvligt och så vackert ut på alla de bilder du lägger upp. Skulle flytta in genast om jag bodde lite närmare ;)

Hoppas att du och de dina får en fantastisk start på veckan! KRAM

Svar: Blir generad vilka fina ord du skriver. Jag försöker verkligen och slutar inte tro på att det kommer förändring snart. Ang vår lägenhet är jag så trött på dessa rum och vill ha hus snarast. Hoppas till nästa vår. Synd allting ska handla om pengar alltid. Tack för dina underbara kommentarer och fortsätt inspirera. KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-04-15 @ 13:05:06
URL: http://mammamix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0