Hälften klart Hälften kvar

Då har en månad gått och jag har inte ätit godis, glass, choklad, kakor, chips eller annat onyttigt och numera onödigt. För när jag ändrat min kost blir grekisk yoghurt 3,5% med färska jordgubbar och en klick honung något jag längtar efter istället för vitt socker och fett. Jag unnar mig något nyttigt istället och därmed även att må bra. För det gör jag. Visst finns där fortfarande stunder som är svåra då jag längtar efter att ge efter för frestelser eller finna en quick fix men jag känner mig överlag starkare och gladare än vanligt. Motionen sätter igång endorfinerna och nu går det på automatik att gå ut om morgonen. Maten äter jag enligt VV dock försöker jag tänkta lite mindre pasta, potatis, riis och bröd.
 
Denna vecka är första veckan jag har ätit upp mina veckopoints och trots detta. Minus 1 kg på vågen. Jag hade hoppats på 2. Men jag stod i vart fall inte still. Och jag ska inte vara så hård mot mig själv. Jag gör ett bra jobb.
 
Totalt minus 7 kg.
 
Nu går vi in i andra hälften av min 8 veckors period och jag önskar så att jag klarar gå ner 8 kg till. Det kanske dock är lite högt satta krav eftersom det inte går lika snabbt nu som i början men skam den som ger sig. Hur går det för er?

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma till två små

Du är SÅ duktig! :)

2013-04-29 @ 11:18:40
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Fru Högstadius

åh vad du är duktig, 7 kg är jättebra jobbat!

Förra veckan gick bättre än veckan innan det men jag börjar känna av en viss frustration att det inte märks mer, speciellt på vågen (dock är vår väldigt knäpp så jag litar inte riktigt på den). Den här omgången känns som den startat ganska bra, jag lyckades hänga med på alla övningar i träningen både i går pch idag så lite mer styrka her det nog kommit till min kropp.

2013-04-29 @ 19:46:25
URL: http://fruhogstadius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0