Mitt Forna Jag

Har inte insett förrän nu. Hur mycket jag saknat min kropp och min själ. Hur mycket agg jag hyst inom mig i flera år för att jag accepterat att sätta mig själv efter allt och alla andra. Har försökt att acceptera, skratta eller kväva min situation. Dessa tre veckor utan frestelser har fått mig att inse att för var ting jag gör för mig mår jag så otroligt mycket bättre. Jag kommer alltid ha ett komplext förhållande till mat och träning. Tror inte det kan komma att falla sig naturligt i vuxen ålder. Därmot är det något jag kan välja i mitt liv. Jag är hård mot mig själv. För det är jag värd. Tänk om jag kunde ägna all den energin som gått åt till oro och ångest till något positivt istället. För sån är det. Att det kan visst vara svårt att stiga upp tidigt om morgonen för att träna men när det är gjort är det så himla mycket enklare i jämförelse med att leva i förnekelse. Precis som med allt annat tungt i livet.  Nu vägrar jag acceptera något annat än att sätta mig först. Jag har lärt mig att säga "Nej tack!", stoppa mig själv för att finna fokus och ladda med ny energi i form av ting JAG väljer. 
 
 
 
 
 
 
 Jag närmar mig trettio. Vet inte vart åren tog vägen. Men jag välkomnar både kråksparvar, gäddhäng och tyngdlagen. Ålder är sexigt. Det finns så mycket mer där inombords. Visdom. Fast det är vi som väljer vad vi vill göra med den. Jag kommer aldrig ge upp hoppet om den där lilla själen inuti. Det som får det att glittra i ögonen. Lyckan!

Kommentarer
Postat av: Nickan

Kämpa på! Låter verkligen som du har funnit kämparglöden. Då kommer man långt! Syns på bilderna att de gett resultat :) Kramar

2013-04-18 @ 22:29:01
Postat av: Janni Cranning

Men du. Såå klok. Ge mig den motivationen och energin. Jag faller dit hela tiden :(

2013-04-18 @ 22:48:03
URL: http://innaj.blogg.se/
Postat av: Zarah - mamma till två små

Så fina ord! Du är så fin :)

2013-04-18 @ 23:14:12
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Mamma

Du är fantastiskt Mikaela. Älskar dig

2013-04-18 @ 23:41:50
Postat av: Amanda

Vilket underbart inlägg Mikaela, du är värd att må bra till 110%! Kramar i massor!

2013-04-19 @ 03:32:41
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Emma, din gamla vän!!!

Å GUMMAN!!!! Du är så fin, oavsett hur mycket du väger, vilken hårfärg du har, smink eller inte - så länge DU mår bra!!! Du är superduktig som gör en helomvändning nu och väldigt inspirerande, lär behöva en förebild då bebis tittar ut och jag också måste skärpa mig.

KRAM!!!

2013-04-20 @ 22:24:16
URL: http://lillaemma1984.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0