Världens Tråkigaste Blogg

Ja. Det är väl inte världens roligaste blogg det här. Eller mest uppdaterade heller för den delen. MEN ni vet ju varför. Natta 22.00 och uppstigning 06.00. Håll i er nu. För igår var denna mamman ute och sprang. Det var väl att ta i. Men jag tränade i intervaller. Oj. Jag har ingen kondition kan jag meddela. Väntade mig ingenting annat heller för den delen. I vart fall. Stolt är jag. Att jag gjorde det. Krossade min bekvämlighetszon. Nu blir det inget mer små luffsa runt om morgonen för den här mamman. Har ska vattnas blodsmak i munnen. Gahhhh.
 
Utöver detta har följande skett i våra liv. Vi har spenderat tiden tillsammans med Renata, Iris och Emma, Ebbe. Dessutom hunnit mysa lite med våra vänner som precis blivit fyra. Varit på tio månaders kontroll på BVC där det konstaterades att Filippan nu är 70 cm lång och väger 9090gram. Därav en alldeles perfekt prinsessa som älskar att slå saker mot varandra och plocka med pincettgrepp men inte på beställning. Annars kryper och klättrar vi på här hemma. Pratar och sjunger gör vi också. Det absoluta favorit ordet just nu är TACK.  Ja och inte att glömma. Det som håller oss lite extra sysselsatta. Filippan har fått öronhinneinflammtion. Stackars.
 
I övrigt har jag lyckats avsluta inte mindre än tre projekt för styrelsen och beställt inbjudningskorten till Filippas 1 års kalas. I helgen ska här bakas. För på lördag är det dop för Amandas Viggo och jag hjälper till med dekorationer, cake pops och muffins.
 
 
Det går så himla bra för mig att göra ingenting. Men om några veckor. När min åtta veckors träning är slut. Och innan nästa period börjar. Ska jag ta en helg för mig själv. När jag kan sova hur länge jag vill. Äta när och vad jag vill. Gå ut eller stanna hemma om jag vill. Se på tjejfilm och dricka Cola. Kanske läsa en tidning. Eller varför inte en hel bok? Gå i pyjamas hela dagen och äta för mycket Vespa Pizza till middag med Ben & Jerry`s till dessert. Men framför allt ska jag lyssna på tystnaden! 

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma till smått

Men det är väl DU om någon värd! En helg i DITT tecken.

Kram från oss

2013-04-26 @ 21:45:27
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Mathilda

Stackars lilla Filippa med öronont. Hoppas det är på bättring nu i vart fall! Kram!

Ps. Morgonrocken är från Hemtex, vet inte om du såg mitt svar i bloggen? :) Ds.

2013-04-29 @ 07:50:58
URL: http://mammamix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0