Stockholm i Mitt Hjärta

O vilken vecka vi har. Schemat är fyllt med roliga ting. Cosmonova, glass i Gamla Stan, shoppat på Svenskt Tenn, åkt Djurgårdsfärja, lunchat i Kungsträääädgården,  promenat på Östermalm, besökt Vasa Museèt och haft en dag av skräckblandad förtjusning på Gröna Lund. Allting alà typiska turister. För även om Stockholm är min hemstad känns det inte längre som mitt hem och trots att mannen påstår att man måste vara född Skåning känner jag mig mer tillhörighet dit än till stOrstaden. Dock älskar jag att hälsa på. Leva cityliv för en stund och sedan återvända till lugnet i Lund.
 
 
 Vatten, vatten, bara vanligt vatten.
 
 
Klassisk båttur.
 
 
Förväntansfull Liam.
 
 
Skeppsbron.
 
 
Söders höjder.
 
 
 
Gröna Lund.
 
 
"Insane" rekommenderas INTE.
 
 
 
Åka karusell och äta karamell.
 
 
VASA.
 
"Grönan"
 
 
Några tusenlappar fattigare.
 
 
Barn Tivoli.
 
 
Prinsessan.
 
 
Kör bilen.
 
 
Lycka.
 
I en liten ballong.
 
 
A är koncentrerad.
 
 
 L
 
 
Radiobilarna omgång tjugofem.
 
Nu vilar vi ut i morfars "Pettson- och Findus" stuga en bit utanför stan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0