Ofrivilligt Blogg Avbrott

Nu ska vi se om jag orkar finna inspiration, ork och lust till att pränta ned några ord här. Den här helgen fick bli en blogg fri helg. Jag har helt enkelt varit på ett sju j-a humör. Allt började när min kropp kom igång igen efter graviditeten. Jag som trodde jag skulle slippa hormoner blev helt plöstligt överkänslig två gånger i månaden gånger x antal dagar. Eftersom jag aldrig reagerat såhär tidigare tog det mig lite tid att komma fram till varför min kropp reagerade som den gör. Nu efter några månader har jag kommit fram till att detta måste röra sig om PMS. Jag blir trött, får huvudvärk, mår illa, blir lättirriterad, ledsen, arg, har ingen ork, nedstämd och tappar lust till allt. Det är inga lätta egenskaper att matcha samman med livet som aktiv tvåbarns mamma och mitt liv i övrigt. Jag har en husläkartid nu i veckan och jag hoppas att doktorn kan hjälpa mig med detta så jag kan återgå till att bli mitt vanliga sprudlande jag.
 
Trots mitt ytterst dåliga humör har jag i vart fall startat upp mitt nya mat liv denna veckan. Enligt Bodylicious är kosten 70% av dina resultat. Ät rätt mat INTE mindre mat. Tänket är 80/20. Äter du bra mat större delen av dagen spelar inte den där lilla delen någon större roll. Din kost ska bestå av 40% proteiner, 35% kolhydrater och 25%fetter. Välj rätt mat. Proteiner som ägg, kyckling eller magert kött, fisk och skaldjur, kesella och keso, bönor.Kolhydrater som havregryn och fiberhavregryn, fullkornsbröd och pasta, bönor och linser, quinoa, frukt, bär och grönsaker. Fetter som fet fisk, avokado, nötter och frön, kokosolja och linfrö. Tänk dessutom på att äta rätt mat vid rätt tid på dygnet. 
 
Jag har handlat hem några ting som hjälper kroppen en bit på vägen. Mandlar, Grönt Te, is Te, Blåbär, Sparris och kokosnötsvatten. Kokosnötsvattnet innehåller nästan inga kalorier och fungerar kanonbra i smothie istället för yoghurt eller mjölk.
 
Efter många är med VV har jag en bra insikt i hur mycket jag ska äta av olika ting för att nå min målvikt. Det fortsätter jag mig att använda mig utav men jag skriver inte ned och räknar inte. Älskar tänket att detta är en livsstil ingen diet.
 
Min dag idag har sett ut som följer:
 
Frukost: Lättifil och cornflakes.
(Light produkter rekommenderas inte MEN när det gäller mejeriprodukter är det ett bättre alternativ än fullfeta produkter vars mättade fetter ät farliga för kroppen. I light produkterna har man bara dragit ned på fettet. Skippa dessutom alla produkter med tillsatt socker. Står det mer än 5% socker ta en annan sort!).
Lunch: Fullkornsbaugette med skinka/kalkon och grönsaker. Tre skivor ost.
Mellanmål: Hallon med kesella.
Middag: Lax i citronsås med potatismos och vitlöksmarinerad sparris.
Kvällsmål: Mandlar.
 
Min egen meny är bara en egen verison av det jag läst om och inget jag rekommenderar någon annan. Jag skriver ned detta här för att själv kunna analysera vad jag ska äta annorlunda och hur jag kan förbättra min kost.
 
Nu ska jag och min PMS lägga oss i sköna sängen tillsammans med Mr. Grey. Till alla er som ännu inte läst denna. Jag sträckläste 200 sidor första kvällen!
  

Kommentarer
Postat av: Zarah - mamma till två små och blivande sjuksköterska

Hoppas du mår bättre snart! Kram

2013-02-05 @ 09:00:26
URL: http://zaraholine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0