Bara Gör Det

Tänk att man kan våndas över något som kan få en att må så otroligt bra. Hela dagen idag har jag gått och funderat över. Om jag ska ta den där promenaden när mannen kommer hem från jobb? Vanligtvis promenerar jag en timme innan dagis hämtning men idag var vi hemma. Ska jag. Ska jag inte. O så finner min hjärna på tusen anledningar. När jag vet att det bara är att göra det. Gå ut. Gå. Därför tycker jag om morgonpromenader. Då hinner jag inte fundera så mycket på saken. Bara direkt ur sängen, på med träningskläderna och walk. Hinner knappt inse att jag motionerat innan jag är hemma igen. Men det är så isande kallt ute nu. Att jag föredrar motion mitt på dagen ett tag till. I vart fall. Om jag gick promenaden? JA det gjorde jag. Kändes som jag flög fram sista biten. Fick den där "Nu j-a känslan!" sista biten. ÄLSKAR det.
 
 
Bild lånad från We Heart It.
 
Nu ska jag försöka pricka av x antal andra ting från listan här. O så har jag helt glömt av att se underbara Mia Skäringers nya Mia På Grötö!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är verkligen funderingarna innan och steget ut genom dörren som är det jobbigaste med träningen, sen går det av bara farten. Tycker också om att få promenaden avverkad på morgonen men nu är det lite väl kallt ja. Har ju bara varit hemma HELA veckan men ikväll vågade vi faktiskt oss ut på veckans första promenad. SÅ skönt. Tänk vad lite frisk luft gör gott :-) Hoppas lille L mår bättre nu. STOR kram & trevlig helg

2013-01-17 @ 21:19:10
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Jag brukar få dåligt samvete om jag inte tar mig iväg (om jag nu har bestämt mig för att göra det) och inser sedan en timme senare att jag bara suttit i soffan, tittat på tv i en timme. Att jag vid det "laget" hade varit hemma efter min powerwalk, svettig och trött men känt mig laddad över att ha fått det gjort!
Då är det bättre att sticka ut på en gång och få det överstökat :)

2013-01-17 @ 21:34:08
URL: http://linneaturner.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Det är så skönt att träna när man väl kommer igång. Eller iallafall känslan efter. :-)

2013-01-17 @ 22:20:27
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Johanna / Fru form o fix

Det är ju oftast så skönt bara man kommer ut. Och för att inte tala om hur skönt det är efter! Ha en skön helg!

2013-01-18 @ 11:06:18
URL: http://jdolk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0