Godnatt

Efter en aktiv måndag med lunch på jobb, besök på mannens arbete och eftermiddag med storebror säger vi nu "Godnatt". Allt efter våra obligatoriska kvällsrutiner. Middag, bad, saga, eventuell ersättning, tandborstning och sedan sova för bägge barnen. Kvällarna är heliga för oss småbarnsföräldrar.
 
 
I väntan på att pappa ska bli klar med maten leker vi en stund.
 
 
Såg tillbaka i foto arkivet när L var i samma ålder som F är nu. Han var verkligen mycket mer aktiv. Där är de som natt och dag trots att de är syskon. F sitter fortfarande still och plockar, studerar, pratar. Liam han klättrade, kröp, försökte ta sig ut i stOra världen. Jag är dock ganska tacksam att jag fick en lugn bebis denna gången. Lite enklare att hantera med två barn än så länge.
 
 
Filippa älskar att känna på ting. Olika material är något som alltid måste undersökas. Denna boken från Go Boken är ärvd från storebror och en klar favorit. Varje sida har ett djur där en bit är av tyg som ska föreställa päls. Den kan hon klappa på i långa stunder. När man inte är aktiv får man ägna tiden till annat. Som att prata t.ex. Filippa säger ofta mamma, pappa, tack, titta och där.
 
 
Roligaste leken är helt klart titt ut och speciellt med snutten på huvudet.
 
 
Vår älskade baby. Så otroligt lugn, glad och fylld av kärlek. Tiden sen du kom ut i världen har verkligen sprungit förbi även om jag försöker hålla fast vid varje litet ögonblick. Vår lilla prinsessa!

Kommentarer
Postat av: Emelie Petersson

Åh, så söt man kan vara!

Svar: Tack snällaste.
VISA HELA MIN PROFIL

2013-03-04 @ 21:14:26
URL: http://syrum.blogg.se/
Postat av: michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

hihi..ja det blir nog en liten vilde av henne med vad det lider. så njut av lugnet så länge det varar ;)

Svar: Det är det underbara med barn nr 2. Man vet vad som väntar och njuter av det som är. KRAMAR
VISA HELA MIN PROFIL

2013-03-04 @ 21:14:45
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Zarah - mamma till två små

Hi hi vänta du bara ;)

Svar: Kan tänka mig det... har redan sett en del tendenser till vilja hos prinsessan... nowbody puts baby in the corner ;)
VISA HELA MIN PROFIL

2013-03-05 @ 09:20:55
URL: http://zaraholine.com
Postat av: Amanda

Fina Filippan!<3

2013-03-05 @ 22:20:58
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0