25ThousandFlowersRoseCake

Ni mailar mig ibland. O det gör mig så glad. Att ni tycker så mkt om det jag gör. De senaste veckorna har jag hjälpt en av mina bloggläsare. Att dekorera till hennes 25 års firande. Vi utbytte idéer", såg över vad vi bägge hade hemma, gjorde en budget, skrev samman en planering för vem som gör vad och när. Sen var det bara att låta planen skrida till verket.
 

Känslan vi gick på var lyxigt. Färgskalan lila, vitt och silver. En symbol för festen blev diamanten. Så vad passar bättre än prismor med sidenband  på välkomstglasen?
 
 
Servettringarna var inspirerade av diamantringar. Grunden är gjord av tjockt skumgummipapper i silverglitter från Panduro. Sedan fäste jag diamanter på brads för en glittrig effekt.
 
 
 
Till borden arbetade vi i olika volymer. Dvs olika höjder. Vaser i olika storlekar med rosor och massor med ljus. Paketen ovan är en detalj mitt på bordet och tanken är att de ska prydas med blommor.
 

Rosorna köpte jag hos Herr Bloom i Lund. Vackra och prisvärda.
 
 
 
O så var det di där med tårtan. Lite eller mycket pirrigt var det att baka en tårta till någon utanför familjen.
 
 

O blommor var första gången jag gjorde på fri hand.
 
 
Men jag är riktigt nöjd med resultatet.
 
 
Två dagar tog den att få i ordning.
 

Nu hoppas jag att festen blev riktigt, riktigt LYCKAD!

Kommentarer
Postat av: Maria

åh vad fint! och vilken underbar tårta :)

Svar: Tack snälla. Den var riktigt rolig att göra. Även om den tog en del tid ;)
VISA HELA MIN PROFIL

2013-11-10 @ 13:23:14
URL: http://fashionstars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0