Working Mama

Vardagslivet är verkligen igång. O det är inte många sekunders vila mellan varven. Klockan ringer. Eller så väcker barnen oss långt innan den behöver ringa. Alla morgonbestyren avklaras på en timme vilket tidigare kunde vara tre. Iväg till dagis och jobb. Hem från dagis och jobb. Alla är trötta och lite smågriniga. Maten ska lagas, tvätten ska tvättas, storhandlingen ska handlas, hemmet skall städas och barnen ska nattas. O där mellan tusen andra punkter på att göra listan innan kvällen är över. Vad gjorde vi egentligen av tiden innan vi fick barn? Skönt är i vart fall. Att vi arbetar om varandra lite. Så barnen inte behöver gå så många timmar och dagar på dagis. För visst känns det i mamma hjärtat. När Filippa kommer hem. Helt slut. Hela hennes värld har förändrats. Efter två veckor. O den där navelsträngen. Undrar om de verkligen klippte den. För oj vad de sliter och drar i mig under dagarna. O tanken på att det nu är en liten/stor del av min prinsessa som inte jag är en del av. Innan dagis var jag hennes hela värld. Nu är där andra personer och jag är inte en del av dem där och då. Inte längre jag som är hennes allt. Tröstar mig med att vi har kvalitetstid i våra fyradagarsveckor. Jag är hemma FL med Filippa varannan fredag och mannen de övriga fredagarna. O att dagarna på dagis inte är så långa som de kunde ha varit.
 
Under tiden springer jag bort timmarna på jobb. J-a. Har glömt bort hur roligt jag tycker det är och hur mycket jag verkligen tycker om mitt arbete. Att gå upp om morgonen. Göra sig lite extra iordning. O sedan vara något annat än bara mamma för en stund. Även om jag kommer hem lite tröttare än vanligt. Tror jag faktiskt att jag även är lite gladare. Just nu befinner vi oss i en såndär skön mellanfas i livet och jag njuter av det. Där det inte händer några större förändringar. Det är som det är. Och vi är påväg mot något bra. Jag känner det på mig. O nu ser jag fram till en helg på landet tillsammans med min familj. Utan några måsten.
 
 
 
 

Älskar min nya kavaj. Från Gina Tricot!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jisses vilken snygg kavaj. Men lär inte passa denna mamman...

2013-09-12 @ 20:12:04
Postat av: mamma o mormor

Ja, jättesnygg, kan det vara något för en liten mormor också?Ha en härlig helg på landet och njut verkligen av stunderna med era små.

2013-09-13 @ 00:58:38
Postat av: Anonym

Jättesöt!!

2013-09-14 @ 10:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0