Kavat

Här sitter jag om natten och drömmer om barnskor. Har förälskat mig i dessa underbara sandalerna från Kavat. Tror det skulle bli perfekta till Filippan under sommaren. Har Googlat som en galning efter priser men inte funnit ngt under 399;- vilket ändå är cirka tvåhundrakronor under det vanligaste priset jag funnit. Tänk att barnskor är så dyrt. Det är galet. De behöver minst två par nya till varje säsong. Gympaskor/Gummistövlar + Sandaler/Vinterkängor. Det blir många kronor för en småbarnsfamilj. Har även budat sönder mig på Tradera. Även om jag är något mot ärvda skor. Min mamma är fotvårdare och har alltid varit mycket noggrann med vad vi burit för skor. Men ser de knappt använda ut tycker jag det ändå kan vara okey men de springer iväg i pris även där att det slutligen inte lönar sig. Jag behöver absolut inte ha just Kavat utan gärna någon billigare men stadig kopia.
 
Tips?

Kommentarer
Postat av: Teres

Hej
om du har vägarna förbi Kumla (ligger utanför Örebro) så ligger Kavatfabriken där, de har en liten butik där man kan köpa kavatskor lite billigare. de kan tex vara lite felräfflade på sulan eller andra små skönhetsfel
Mvh Teres

Svar: O. Synd jag bor sååå långt ifrån. Vi hade dock landställe i närheten förr i tiden så jag vet ungefär vart det ligger. SÅ sött med broderat namn. Kramar!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-03-02 @ 07:34:09
Postat av: Teres

Hej igen
På Kavatbutiken kan man oxå få barnets namn broderat på skon // Teres

2013-03-02 @ 07:40:37
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Mitt tips är Ellos! Kommer alltid någon rabattkod du även kan använda på märkesvaror. Sedan får du tänka på andrahandsvärdet på dessa. Till nästa sommar får du igen en del av pengarna om du säljer dem vidare.

Blocket är också bra. Häng på Blocket och haffa direkt då en annons kommer upp!

Kram

Svar: Sant. Priset är 599;- plus frakt på Ellos. Jag hittade dem för 399;- på Skokanonen så det blir kanske inte billigare än så? Om jag får tillbaka en slant på dem nästa sommar så är det inte så mkt. Känns extra viktigt med stadiga skor nu när hon lär sig gå. KRamar!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-03-02 @ 07:52:52
Postat av: Mathilda

Ellos, som någon tipsat om. Vill minnas att jag köpte Elviras prick lika där förra sommaren för typ "inga" pengar. Och visst är de fina! Så himla söta, stadiga och rejäla för en liten fot som ska lära/nyss lärt sig gå. :)

Svar: Eller hur. Vart rund och spanat på sortimentet i butik och där är mest söta ballerinas men de känns inte alls lika stadiga som dessa. Extra viktigt denna sommaren när hon lär sig gå tycker jag. Hoppas där kommer in mer snart annars får jag välan skramla samman ;) KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-03-02 @ 08:36:06
URL: http://mammamix.se
Postat av: Pernilla Chis

Jag tycker också att Kavats skor är så himla fina!!

Svar: Fina men tyvärr dyra. Tycker de påminner lite om Skrållan i Saltkråkan. KRam
VISA HELA MIN PROFIL

2013-03-02 @ 10:42:54
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: Jenny n

Kör ut till hurva. Skolådan har mycket barnskor, kunskap o helt ok pris. ( ja e dyrt m skor, men de ligger lågt mot många andra)
Där kan de ju prova dem live, e ju inte bara längden som ska stämma...
Kram

Svar: Tack för tips. Våra barns fötter är rätt breda så jag måste alltid prova först. KRAM
VISA HELA MIN PROFIL

2013-03-02 @ 10:52:32
Postat av: Linnea

Gå och spana in på Loppisar! Jag hittade ett par rosa Kavat till Grace och betalade 15 spänn för dom. Och så köpte vi ett par höstkängor Kavat i fint skick för en tjuga!

Svar: J-a vilket fynd. Ska nock hålla utkick på loppisar framöver. Känns som man kan fynda mer där än på Tradera. Kramar!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-03-02 @ 12:40:45
URL: http://linneaturner.blogg.se
Postat av: Carola

Hej!

Väldigt längesen jag kommenterad här inne. Läser oftast från mobilen och då kan jag inte kommentera? Vet ej varför..det hänger sig på något vis.
Nå väl, nu skriver jag i alla fall :-)

Jag köpte till min Ella förra sommaren ett par Kavat sandaler och ett par på H&M som kom dit. Jämförde, kände och klämde och de på H&M var faktiskt lika stabila som Kavat skorna. Det var ju "bara" 300 kronors skillnad ;-)
Så får de in sandalerna på H&M även detta året kommer jag köpa ett par till Ella. De fanns i vitt, marinblått och ljusrosa. Jättefina med liten broderad kant, även den i skinn som själva skon. Har säkert den på något foto i bloggen från i somras..
Men det är ett tips!
Har du vart på barnloppisen i Malmö? Där ska det finnas bra saker har jag hört. Har själv inte varit där än men tänkte åka dit en helg då det är. Har en del som ska säljas nämligen.
Vad kommer Filippa ha för storlek i sina skor till sommaren tror du? Kanske jag har några skor om du e intresserad? Kan hända... eller klänningar. Båda två isf från Ralph Lauren.

Ha det fint!

Carola (Från Dalby)

Svar: Hej finaste. Har mailat dig. Kram!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-03-04 @ 01:11:09
URL: http://www.flottforsmatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0