Snö

Kanske är det saknaden av snö utanför fönstret som får mig att bli sugen på vitt, vitt, vitt eller har jag bara varit hemma för mycket och haft för mycket tid att hänga upp mig på ting. Precis som man kan ha dåliga hår- eller kläddagar har jag ibland dagar då allting bara känns fel här hemma. Dagar då jag skulle vilja ut med allt och börja från noll igen dock vet jag att även om vi skulle ha tid och pengar att göra om skulle det om ett halvår kännas lika dant igen. Det är farligt. Idag lever vi i en värld där vi byter inredning och renoverar lika ofta som vi köper nytt till våra garderober. Vi skulle kunna renovera ihjäl oss till perfektion men ändå finna den hemma hos någon annan. Tur att jag har en andra hälft som ibland stoppar mig från att "gå galen" på nyheter för visst är det så att det är de som står i garderoben i källaren om ett halvår. Något som får det ännu svårare för mig att stå mot köpsuget är all underbar inspiration vi får via nätet. En av mina favoritbloggar inom inredning är Hemma Hos Katta.

Det som trycker mig mest här hemma för tillfället är att jag är sugen på svart. Skulle så gärna matcha vitt, grått, svart men det passar inte in i färgskalan som går mer åt vitt, beigt och brunt med undantag för vitt, blått och grått i sovrum och kök. Att sortera ut beigt och brunt blir en omöjlighet då många av mina favoritting är i just dessa färger och att blanda in svart i detta blir rörigt istället skulle jag vilja blanda in lite mer blankt vitt för att göra det hela lite mer modernare stil. Att byta ut soffbordet är egentligen inte en önskan men då det är otroligt slitet och inte går att ha duk på pgr av gångjärn funderar jag på nytt soffbord från IKEA. Ett i prisklassen billigare som vi kan ha under småbarnsåren tills det är lönt att kosta på renovering av kistan. Tror det skulle bli fint i vardagsrummet med ett högblankt bord och gärna med vackra ljusstakar uppepå. Dessutom tror jag de skulle matcha utmärkt med dessa underbara kuddar från Mimou som jag önskar byta ut våra soff- och sängkuddar med för en lite lyxigare känsla. Sist men inte minst önskar jag en ny badrumshylla. Vi kastade ut vår i förra veckan då den kändes mindre spännade då den flagnat i färgen och dragit till sig smuts som inte ville ge med sig.

Nu kom A hem från jobb. Bäst att stänga ner inredningshysterin innan det blir till en diskussion här hemma ;) Dagen har spenderats med sjuk L som är mindre glad i att vara hemma och sjuk. Ingen feber nu ikväll så vi håller tummarna för att morgondagen ska bli feberfri. Det blir inget dagis men kanske en tur till vårdcentralen. Vi misstänker öronhinneinflammation!


Kommentarer
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Hej Mikaela!



Gissa om jag blev glad då jag såg din trevliga kommentar på min blogg. Tusen TACK ! :)



Vilken FINT rum din söta Liam har och vad många tips jag fick hos dig om nya december magasiner. Måste be min mamma & JIG köpa med ner till mig :)



Önskar dig en fantastisk vecka !



Kram! AnnaStina / Gizmolina :)

2009-12-07 @ 02:13:35
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tror allt vi gillar samma hylla till badrummet;-) fast jag ska ha den mörk:-) Det blir en sådan den dag lilla M har slutat bajsa i blöja:-o så skötbordet kan åka ut....

Krya på lillemannen! KRAM

2009-12-07 @ 08:51:15
Postat av: Hemma hos Katta

Tack för den fina kommentaren i min blogg, blev jätteglad och självklart får du länka till mig =)



Håller verkligen med dig om att man kan hitta otaliga inredningstips och inspiration i bloggvärlden. Man vill ju gärna ha nytt, nytt, nytt så fort en ny idé poppar upp ;) Tror du tänker precis rätt när det gäller möbler och inredning under småbarnsåren. Gissa hur många gånger vi hört att det inte är såå praktiskt med mycket högblankt och en vit soffa nu när vi snart har en liten bebis här hemma =)



Ha en bra måndag! Kraam Katta



ps. Kuddarna från Mimou kan jag verkligen rekommendera. Mitt senaste tillskott är en i ljust rosa till soffan...

2009-12-07 @ 11:53:26
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Emma

NEEEEEEEJ ni får under inga omständigheter göra er av med den fina kistan!!!!! Ni kommer ångra er big time, det lovar jag!



Eller jo förresten, vi kan vara faddrar åt den så länge, alltså att vi "passar" den åt er då ni köper ett billigt ikeabord. Låter som en toppenidé va? :D



Hoppas ni har det bra hos Linnea idag!!!!! Är du förresten hemma hela veckan eller hur blev det med sjukskrivningen?



Vad stolt jag blev att du klarade att göra gastron i fredags, du klarar mer än du tror!!!! KRAM!

2009-12-07 @ 14:29:50
URL: http://lillaemmasdagbok.com
Postat av: Josefine, Blåeld

Visst är det fint med vitt! Letar vita julgranskulor, men lyckas inte...

2009-12-08 @ 15:51:55
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0