Hemma

Sjukligt trött men lycklig sitter jag nu hemma på våran gata i stan igen. Vi har verkligen haft en intensiv men super kul vecka i storstaden. Vi lämnade hemmet runt halv två i lördags. Liam sov de första tre timmarna och sedan stannade vi för matpaus. Därefter gick tiden snabbt. Underhöll Liam med att rita, sjunga och läsa. Sista timmen var tuff. Storstadskörning, trött barn och slitna föräldrar men runt halv nio anlände vi äntligen till efterlängtade Emma och Jonas i deras nya fina hus.

Söndagen började med en morgon i lugn och ro. Efter sen frukost åkte jag och Emma iväg till IKEA medan killarna tog igen sig hemma. Som jag längtat efter att bara få strosa runt i det stora varuhuset utan man som kollar på klockan och barn som skriker. En klotlampa till köksfönstret fick följa med hem. Kvällen spenderades med godaste grillat av grillkungen Jonas och kvällen med timmar av prat att ta igen.











På måndagen åt vi lunch vid Gröna stugan i Sunbyberg och tog en promenad runt Lötsjön innan vi besökte min underbara farmor som bullat upp med massor av gott. Några timmar senare och med hög sockerhalt rullade vi vidare till min lillebror för besök i hans nya lägenhet. Området som han flyttat till var så mysigt. Vi lekte i lekparken och tittade på hästar mitt i stan innan pappa kom förbi för lite middag. Runt åtta tiden avslutades dagen och vi packade in min nya stringhylla som jag fått i present av pappa innan vi återvände "hem" för lite soffmys innan det var dags att sova. På tisdagen skulle vi upp tidigt.











Redan klockan tio var vi på andra sidan stan hos min älskade mormor dit min sötaste mamma också tagit sig. Liam var lite blyg och mormor trött så efter en halvtimme gav jag henne den största kramen för att sedan åka vidare in till stan. På agendan stog Skansen och efter ytterligare lite stadsköring för min stackars man nådde vi målet. Vi tog bergbanan upp och såg sen på björnar, vargar, apor, åkte karusell och åt lunch innan vi trötta satte oss i bilen igen för en snabb tur in på Svenskt Tenn innan vi for vidare ut till mamma på landet.  Älskling och jag somnade en stund i soffan medan mamma passade på att leka så mycket som möjligt med sitt saknade barnbarn. Efter god middag var det redan dags att åka igen.











På onsdagen var planen egentligen Junibacken men vi kände oss slitna och beslutade att köra till ett lekland lite närmare istället. Med oss hade vi dagen till ära gudmor Emma. Vet inte vem som hade roligast men roligt det hade vi allihoppa. Emma vann över älskling i att köra snabbt med leksaksbilar, sedan fick hon sammandragningar av hoppborgen och fastnade i klätterställningen. Liam tyckte det var superkul och är verkligen bortskämd med en gudmor som inte drar sig för att leka när det gäller. Efter lunch åkte killarna hem för att vila medan vi damer fortsatte till centrum för besök på HM och fika. På vägen hem stannade vi till på Mio och jag blev äntligen med vit pilastehylla. På kvällen stod vi för maten. Grillade vår numera kända honungskyckling som serveras med salsa och tortillias. Blev succe även denna gång.

Torsdagen ville vi bara njuta sista tiden tillsammans. Mannen min fick några timmar på golfbanan i utbyte mot ett besök i centrum för oss kvinnor senare under dagen. Vi åt lunch i lugn och ro, såg på babyting och shoppade lite småfix för att sedan återvända hem med fulla matkassar. Kvällen bjöd nämligen på besök av mina barndomsvänner Sandra och Jennifer. Vi åt kräfter, tog igen förlorad tid och skrattade massor.

Sen var det helt plötsligt fredag och tid att återvända hem till staden. Halv tolv kom vi iväg och var hemma runt halv sju. Hade varit ännu tidigare om det inte vore för flera stopp i trafiken. Liam sov första timmarna och satt sedan lungt i bilen. Vi har nämligen fått en bärbar DVD av min mamma. Tack för tekniken. Några nya böcker på de och lite kalorier hade vi nog kunnat åka några timmar till men det räckte för oss. Väl hemma har vi handlat det viktigaste till frukosten imorgon, packat upp allt ur väskor, hunnit klämma i oss några smörgåsar, betalat räkningarna och nu äntligen sitter jag ner. Hjälp vad det är sant att borta är bra men hemma bäst. Vill verkligen inte ens tänka tanken på att packa något mer denna sommar. Nu blir vi hemma på våran gata i stan men tackar alla våra kära i Stockholm för att ni är så otroligt underbara.
Saknar er redan!


Kommentarer
Postat av: emelie&hugo + lillan i magen

Välkomna hem! Ser framemot bilder när det finns tid för det.



kram,

emelie

2010-08-28 @ 07:43:50
Postat av: svärmor Lisbeth

Välkomna hem igen !

Skönt att resan har gått bra.Man är ju alltid lite orolig när ni skall ut på långtur.

Liam ser hur nöjd ut som helst på bilderna.

Roligt för er att visa honom Storstan och träffa släkten o vännerna !

Du får hälsa Emma ifrån mig. Hon ser ut att må riktigt bra och vilken fin magen hon har.Grattis till hus o den lilla babyn Emma.



2010-08-29 @ 13:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0