Jul Med Ernst

Då har mina killar kommit hem. Mannen min har varit och handlat. Jag och Liam har myst i soffan. Lider av grym tristess. Det här med att vila är återigen inte min grej men jag nyser och snorar som ett litet barn. "En slagen hjälte". Dessutom har jag förvandlats till Grinchen när jag läser om alla andra som pyntar, städar och fixar. Här sitter en mamma som inte orkar med någonting.



Några julblomster behöver vi inte inhandla iallafall. Alla våra orkideer har valt att blomma ut igen.




Ser på Jul Med Ernst och imponeras över hur man orkar. För vår del blir det färdigt julpynt. Vår nya adventsljusstake från Madam Stolz kom med posten i veckan. Ljusen de får antagligen vänta till nästa år.



Idag har jag myst i min nya "Pippi Långstrump" kofta från Rut mfl.



Blev en bit tyg över från lampskärmen. Skrivbordsstolen i sovrummet fick byta överdrag från Elefanterna i helgen.



Det enda jag orkar med just nu. TV, Internet och mina älskade böcker. Har snart läst ut "Anhörig" och ser fram mot att få bläddra i "Malin och Henrik" av Denise Rudberg och Daniel Möllberg.

Snälla håll tummarna att jag mår bättre imorgon. Hur länge kan man vara snuvig egentligen? Till på onsdag på sin höjd bestämmer jag NU!

(Emelie... såg att du undrade över hur man rengör pojkarnas fotöljer... har faktiskt aldrig försökt eftersom Liam inte äter i sin fotölj men jag vet att damen i affären där jag handlade fotöljen sa något om ett medel som man kunde spraja på för att få bort fläckar. Kanske kan kolla i någon möbelbutik?

Emma... ledsen att göra dig besviken men förra årets gran stannade kvar i lägenheten ända till sommaren. Det blir plastgran i år och även kommande jular här hemma på våran gata i stan. Om vi flyttar till hus någon gång och kan ta in/ut granen lite enklare kanske vi funderar över saken igen.

Jenny... Tack för tipsen. Både Espiritox, C-vitamin och värktabletter knapras flitigt här hemma. )


Kommentarer
Postat av: Jenny N

nytt tips;-) denna gången till Emelie som läser här;-) Det finns en spray/skum som heter typ textilrengöring, kanske man kan använda det? Används på soffor, bilklädslar osv, men testa på osynlig plats först så de inte ger ringar eller nåt ifrån sig. Krya på dig kram till Mickan! Kram

2010-12-21 @ 09:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0