Blåbärspaj











Idag började dagen med trist huvudvärk. Bara att lägga sig för att vila. Sov hela förmiddagen och efter några timmar i dimman lättade det något. För att inte känna att denna dagen bara gått åt ont bestämde jag mig för att baka blåbärspaj. En till mina killar här hemma och den andre ska jag bjuda på jobb imorgon. Eftermiddagen spenderades med några timmar på stranden. Enda sättet att finna svalka i denna hetta. Trodde aldrig jag skulle säga det men det skulle inte vara helt fel med lite regn nu.

Till middag blev det köttfärsbiffar med fetaost till de klyftpotatis och sås av creme fresch. Nu har jag precis sett klart Kanal 5 s nya förlossningsserie. Vilket mirakel det är när ett barn föds. Önskar att jag får vara med om detta en, två eller varför inte tre gånger till. När vi ska hinna med är en annan fråga. Nu har vi helt andra prioriteringar. Utbildning, körkort, jobb, hus (och jag vet precis vilket) och tid krävs för att vi ska bli fler men när man ser de där små är det svårt att låta bli att minnas.

Nu väntar På grund av Leon av Jenny Leeb på mig i sköna sängen.
Ses imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0