Stockholm

Är GALET trött idag. Som tidigare nätter har jag svårt att sova. Kan inte sova på mage som jag brukar och såret gör ont när jag vrider mig. Inte hjälper det heller med en stor som snarkar brevid och en liten som rullar rundor. Efter två timmars försök steg jag upp i natten. Klockan fyra somnade jag äntligen och några timmar senare vaknade liten. Den senaste veckan har jag tossat runt i mysbyxor här hemma men idag kände jag att en varm dusch, make up och vanliga kläder var ett måste för att orka känna sig som människa iallafall för en stund.




"Tada" ser nästa ut och känner mig som levande igen vilket skulle komma att behövas denna dag.



Inte bara jag som är rastlös här hemma. Liten imorse. Ledsen över att behöva vara hemma från dagis och kompisarna.



Som den super mamman jag är tog vi oss iallafall ut på en kort promenad för att få lite luft och ladda med isglass i stora lass.



Efter lunch som idag bestod av hemmalagade hamburgare la sig L för att vila en stund i soffan till Nicke Nyfiken. Sedan läste vi böcker och liten sov en stund i sängen. Jag ordnade med lite fix och la mig sedan med ond huvudvärk för att förhoppningsvis vila en stund. Precis då vaknade L. Bara att gå upp igen.



Eftermiddagen har väl inte varit den bästa här hemma. Trött mamma med nerverna utanpå kroppen, "sjuk" liten som behöver sin mamma och pappa plus en pappa som får ta hand om alltihopa. Behöver jag skriva att jag har haft ett sånt där "nugråterjagfastjagintevetvarförjaggråter" utbrott?

Jaja imorgon är en ny dag som vi hoppas blir en dag på förskolan för liten, jobb (möte) för mamman och lite egentid för pappan.

Ikväll blir det tiiiidig kväll. Får jag inte sova tänker jag vila med nya boken "Hitta Vilse". Andra boken av Carin Hjulström. Älskar omslaget. Får mig att "längta" hem!


Kommentarer
Postat av: Emma

Längta hem lagom till dop kanske? ;)

2011-02-10 @ 19:54:55
URL: http://lillaemmasdagbok.com
Postat av: Jennie

Du passar verkligen jättebra i mörkt hår!

2011-02-12 @ 23:12:08
URL: http://jempie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0