Låt saker ta sin tid

Mitt största problem är att jag har för brått. Har jag bestämt mig för något vill jag att det ska hända NU. Det tränar jag på. Att låta det ta sin tid. Att sätta upp små delmål. Därför skippar jag allt som har med nyårslöften att göra. Tror inte på det där. Att lova något över en natt. Här hemma är det de lilla som belöna. Fast det kanske inte syns vet jag att jag kommit långt. har små delmål jag klarat av och fler som kommer. Mitt största för tillfälllet är självklart att bli frisk. Försöker äta sunt, ta mina meduciner och vila.




Bikini HM.

Kan tyckas i tiiidigaste laget med bikini. Vissa säger det är långt kvar till vår och sommar men eftersom jul och nyår försvann snabbare än vi hann säga "vinterkläder" här hemma hoppas jag på detsamma med tiden fram till värmen kommer igen. Dock kräker jag över all bantningsreklam i tidningar och TV just nu. Det finns snabba sätt att bli smal MEN inga som håller. Ett litet delmål jag har är att äta ordentlig frukost, grönsaker till varje mål och mer vatten att dricka. När vägarna är bättre igen blir det morgonmotion osv.



Hängslebyxor Gina Tricot

Gick igenom vår och sommargarderoben häromdagen och tror faktiskt inte jag behöver göra specillt många inköp detta året. Förra våren slängde jag allt som var för litet eller för stort och eftersom jag fortfarande är ungefär samma storlek tror jag endast behöver komplettera med lite ny bas som linnen, t-shirtar och kanske några nya under. Dessa hängslebyxorna från Gina står på önskelistan. De ska jag ha när jag planterar, målar och kanske, kanske om vi flyttar någon gång i framtiden.



Eftersom vi är utan trädgård eller balkong tänkte jag att vi skulle odla lite smått i köksfönstret denna vår. Ni med gröna fingrar får gärna komma med förslag.

Längtar så efter att få sätta fingrarna i jord. Det blir nytt för Pelagonierna som övervintrat i källaren och kanske även några krukor med blomster till trapphuset.



Om några månader hoppas jag på vägar utan snö så vi kan inhandla cykel. Spar pengar och ger bra vardagsmotion.

Nu tror jag en trött mamma ska bege sig ut i köket för att koka sig en kopp te. Det där naturläkemedlet tar som bara den. Killar i hela huvudet och jag har aldrig nyst såhär mycket i mitt liv. Lossnar gör det iallafall. Håll tummarna att det går över också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0