Sol



Dagen igår var fylld med tvätt och storhandling. Det är positiv egenskap jag skaffat mig att släppa det flesta måsten här hemma under vardagen men sen kommer de där "lediga" dagarna när jag då inte blir ledig utan har en hel lista på ting som ska ordnas. Mannen min hjälper till minst lika mycket som mig här hemma. De flesta vardagssysslorna görs faktiskt numera av den honom. Nej, vi tänker inte i genus. Helt enkelt kämpar vi med att finna ett sätt att få livet att fungera utifrån våra förutsättningar och förtillfället är de mer jobb för mig och hushållsarbete för mannen. När jag var mammaledig var det tvärtom. Tror man ska akta sig för att sträva efter exakt lika. Det går att diskutera vem som gör mest i oändlighet. Summan av kardemumman är iallafall att det alltid finns fler måsten än tid och hur vi än gör tid för att njuta livet måste vissa ting bara göras. Här är iallafall vår nyshoppade diskmedel med tillhörande diskborste. Detta doftar underbart i hela köket. Oavsett vem som tar disken ikväll.



Nu får våra egenplanterade solrosor flytta till landet. Istället fann vi dessa i affären på extrapris i butiken igår. De lyser solgult i vårt köksfönster. Det gör mig glad. Något annat som gör mig lycklig är att jag funnit något jag ska syssla med i höst. Tänkte anmäla mig till en fotokurs här i staden. Faktiskt är det konstigt att jag inte tänkt på detta tidigare. Jag älskar att ta foto. Att känna känsla i bilder. Dessutom tycker jag faktiskt själv att jag är duktig på att fånga ögonblick och får ofta komplimanger för detta. Idag "arbetar" jag med en liten skruttig digitalkamera så tänk vilka fina bilder det skulle bli med en systemkamera och lite mer kunskap. Två ting som hamnar högst upp på önskelistan till kommande födelsedag. Nu behöver jag er hjälp. Tips på bra men inte för stora kameror till ett inte för dyrt pris?



Har alltid varit lite avis på människor som har något de gör på fritiden som är avkopplande och bara för dem. Jag har alltid spenderat tiden tillsammans med vänner men de har avtagit mer och mer de senaste åren när alla har sitt. Istället hamnar jag ofta i projekt här hemma för att dämpa min "jagmåstefåenlitenkreativstundförmigsjälv". Som igår då jag gav mig på tapetklister för första gången i mitt liv.



Tapten Elblomma från Josef Frank har stått i skrubben ett tag. Jag som annars avskyr halvdant har inte funnit tid eller insperation att ta tag i min grund ide men igår blev det av. Två timmar med musik bara för mig. Den fina vackra kroken fyndade jag för liten peng på Åhlens.



Resultatet blev precis som jag tänkt mig. Var lite rädd för mannens reaktion men även han var positiv. För några år sedan hade detta vart min mardröm. Mycket mönster och färg. Idag älskar jag att det är sådär lagom omatchande och inte bara svart och vitt.



Kvällen igår blev sen men lite extra mysig med jordgubbar i vispgrädde.

Sommrigare än så blir det inte!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Härligt mönster! :)

Jag själv har blivit en vitt/trä människa och vill ha allt så enkelt som möjligt här hemma, men har nu fixat mönster in till barnkammaren i form av flodhästar. I min lägenhet i Viksjö hade jag massor av färger och mönster, men tröttnade på det när jag flyttade hit och Ian ville ha allt enkelt och stilrent. Så nu trivs jag bäst såhär, men mönster i en liten grad är alltid snyggt! :)



kram!

2011-06-14 @ 16:45:48
URL: http://linneaturner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0