Barnkammare

o så roligt med respons på Bloppisen. Ni är flera som hört av er angående vissa artiklar i paketen. Jag har samlat flera plagg tillsammans för att spara tid MEN får jag inte sålt dem så kan jag absolut tänka mig att dela på ting. SÅ är ni intresserade av enstaka plagg i paketen. Maila så kanske de blir era så smånningom ändå.
 
Här har vi varit vakna sedan sjutiden. Filippa sov mellan halv elva igårkväll och halv åtta imorse. Lyx. Dock är jag inte bortskämd med en dotter som sover längre stunder om dagen. Nej max en halvtimme åt gången och då helst i mammas famn. Jag hinner knappt lägga ned henne innan hon vaknar igen. Det blir mycket bärsele men jag arbetar aktvt på både vagn, korg och babysitter. Att sova själv går framåt och numera sover prinsepressan i sleepyheaden om natten.
 
Idag är det dagis för L. Som det lyste i ögonen när vi lämnade igår. Första dagen efter sommarlovet. O han hade saknat sina vänner. Igår var även första gången som jag hämtade ensam med Filippa. Det gick jättebra. Vi har ståbräda på vagnen nu och utan vet jag inte hur länge jag hade orkat. Liam är nämligen extremt mammig och liten förtillfället. Lite extra då han är med mig. Och är han med pappa när jag är hemma gör vår stora lilla allt för att mamma ska slita sig från lillasyster. Vi hoppas innerligt att denna perioden ska vara över snart. Att han ska bli trygg i sin ålder igen. Vi försöker fylla på med positiv mammatid mellan varven. Igår nattade jag. Vilket är svårt med lillasyster som även hon vill ha sin mamma speciellt kvällstid men Liam var så nöjd med att jag läst sagan att han somnade direkt. Mitt hjärta. Du funderar så mycket nu. Hur ska jag kunna svara på alla dina frågor?
 
Nu vart det långt. Det går fort när man har lov att skriva med bägge händerna. Ja Filippan sover. Men nu har exakt 22 minuter gått så hon vaknar nog snart. Kanske bäst att göra sig iordning för att kunna bege oss ut en tur. Har några sista fix att ordna i stan inför helgen. Längtar så otroligt.
 
 
 
 
Fann dessa bilder då jag bläddrade i Family Living. Så otroligt mysigt med gemensam barnkammare. Madickenkänsla!
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej!
Gud vad lyxigt att hon sover så bra på natten! Behöver man inte väcka dom var tredje timme i den åldern?? Min son är två veckor gammal och då ska man vet jag!

När började du med Ergon till Filippa? Kram

2012-08-14 @ 20:28:25
Postat av: Frida - mamma till Filippa

Min lilla F sover också så bra på nätterna och det är tacksamt, man får energi.

Vårt dop i söndags var så otroligt! Vi är så nöjda och rörda över all fin uppvaktning.

Svar: Å såg alla bilderna och det var ju helt underbara nu längtar jag om möjligt ännu mer till söndag. Va fin tyfälgen var. De där skulle hon ju kunna sälja!!!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-08-14 @ 22:06:44
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Mikaela

Till Ulrika... Ooo GRATTIS till sonen. Allt gått bra? Det är alltid olika råd och rön när det gäller de små. När Liam var ny i världen skulle man aldrig väcka ett barn som sover och mata allt vad de ville. Nu ska man som du skriver väcka var tredje/fjärde timme MEN det gjorde vi endaste de första veckorna sen vaknade hon på rutin två ggr per natt sedan en gång och nu sover hon ofta 6-8timmar. Hon följer sin kurva och vi är inte alls oroliga för vaken är hon HELA dagen oftast. Ergon är kanon och kan användas från nyfödd till 18kg. KRAM

2012-08-14 @ 22:07:02
URL: http://www.hemmapavarangataistan.blogg.se
Postat av: Cissi

Det stämmer, bokstäverna är från Design Letters! Vilken koll du har :-) Verkligen urfina grejer på bloppisen. Jag har dock nyss shoppat ny garderob till Albin så får nog inte lov att köpa nåt mer på ett tag...å bebiskläder gör vi själva oss av med just nu. Men håller med det någon annan skrev, en bloppis med inredning kanske!?
Kramar!

Svar: O... ja lite för mkt koll ibland ;) men är det ett intresse så är det... Ropa hej om det är ngt enstaka plagg du är intresserad av... blir nog så att jag evt delar upp paketen. Var nere i källaren för att se efter ting till en inredningsbloppis men där var nog inte så mkt... en nästintill oanvänd grå moln rislampa med sladd... kanske kan vara ngt till Maltes nya "lya"!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-08-14 @ 22:23:54
URL: http://minatvasmatroll.blogspot.com
Postat av: Diana

Otroligt vackra bilder. Mina tjejer kommer så småningom att dela rum så kul med lite inspiration! :) KRAM

2012-08-15 @ 18:56:52
URL: http://dianasblogg.blogg.se
Postat av: Ulrika

Hej igen!!
Denna gången födde jag vaginalt helt otroligt! Från vi kom in till Lund så tog det fyra timmar helt fantastiskt! Med Elias som nu är två år fick jag kejsarsnitt låg i 19 timmar och inget hände,så olika det kan va!
Så allt känns annorlunda denna gången man är mkt lugnare som mamma! Han bara hänger med säger inte ett pip,så snällt barn:)) Vi bodde mitt i triangeln med Elias tre trappor utan hiss och ett snitt på det så det var ett helvete! Men nu äntligen har vi köpt hus i åkarp och det är det bästa vi gjort! Ett atriumhus så praktiskt bara släppa ut busungen så han kan rasta av sig med både sandlåda och rutschkanan:)
Du tack för en superbra blogg alltid lika roligt att titta in!
Ska köpa en ergo för den är väl bättre än babybjörnen?? Kan man börja tidigare med ergo än björnen?:))) KRAMAR

Svar: Hej Ulrika! TACK för dina söta kommentarer och gratulerar till husköpet. Då bor vi nära nu. Är ni i Lund ngn dag får du höra av dig. Härligt att höra att du precis som vi fick en positiv förlossningsupplevelse denna gången. Det är ju helt fantastiskt med dessa små underverk vi gör. Visst är det enklare denna gången. Som du skriver känns det som att bebis mest följer med. För oss är det iallafall mest storebror som behöver mest "tid". Är glad att han är 4 och kan leka en del själv i parken med sina vänner. Förstår att det är skönt med en grön plätt att kunna släppa ut "vildingen" på. Men du... då blir det husblogg nu då? KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-08-15 @ 19:57:48
Postat av: Zarah - mamma till lilla O och Ludwig

Åh jag är supernöjd! Gör det, absolut :-) KRAM

Svar: Å va roligt. Kram!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-08-15 @ 21:45:26
URL: http://zaraholine.blogspot.se
Postat av: Ida,Nike&Juni

Det värker lite i mitt mammahjärta när jag läser det du skriver Michaela. För jag är PRECIS där med min älskade Nike nu. Hon tycker det är sååå kul med lillasyster men vad hände med hennes egen mamma liksom, den mamman som hade all tid i världen för bara henne?. Men det är skönt att höra att andra funderar lika kring det här, bloggkärlek när den är som bäst!

Hoppas ni mår bra alla fyra!

Kram

Ida,Nike& lilla Juni

2012-08-15 @ 22:11:58
URL: http://gingerbreadhouse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0