LillaHjärtat

När man mest går hemma och skrotar om dagarna blir det inte så värst mycket till att visa upp på bild men idag bjuder jag på denna. Ett stycke nyfrisserar (=hemmatonad) mamma i skrynklig tunika. Det blir inte inte bättre än så. Förtillfället. Tur man strålar och inte behöver bry sig om tjugo kilos övervikt som gravid ;)



Dagen har sprungit iväg i faslig fart. Morgonen var lugn och jag ordnade lite med mitt yttre här hemma. Hår och naglar. Det var inte igår. Sedan vart det en tur till Stoff och Stil för lite inhandling av tyg till Filippan. Lite mat på det. En tur till Svärmor senare. Och vi är en symaskin rikare.



Var ungefär hundra år sedan jag sydde men raksöm och sick sack borde väl tom jag klara av. Det värsta som tryter är nog tålamodet. Kan bli en bra övning att ta en sak i taget di där. Har har ni iallafall ett stycke gravidmage i vecka 20. Stenhård är den. Inte bara svullen som tidigare. Det märks att hon växer för jag känner riktiga karatesparkar där inne nu och vändningar. Hade glömt (eller förträngt?) att det faktiskt känns av en hel del att ha de där små bebisarna i magen.



Vårt lilla hjärta. Du är så efterlängtat. Halva tiden kvar nu.

Nu är det tid för middagsmat som idag blir lite extra festlig med chokladpudding till efterrätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0