SVAR

Vad använder du för kamera?

En Nikon D3100. Älskar den men önskar ett objektiv för bättre närbilder. Står på önskelistan.

En tävling i gissa babyns vikt, längd och födelsedag?
Se under kategorin Gravid Med Nr 2.

Önskar helhetsbilder på ert hem?
Det stämmer att vi bor Compact Living. 54kvm närmare bestämt. Vi trivs otroligt bra och har inte något behov av att flytta i nuläget. Prioriterar att bo nära staden nu när jag är hemma föräldraledig och att L inte ska behöva flytta från tryggheten på förskolan. Sen får vi se vad som sker när jag börjar arbeta igen. Förhoppningsvis finner vi svaret på när, var och hur det blir med bostadsfrågan innan vi får börja bygga på höjden.


.Under tiden delar vi sovrummet med de små. Vi har löst det med att dela in sovrummet i fyra. Där vi har 2/4 och barnen 1/4 vardera. Till L har vi byggt en vägg för en mer rumsliknande känsla medan Filippas säng står nästintill vår. F vill vi ha ett extra vakande öga på ett tag till. Hoppas Ls nattsömn inte kommer att bli alltförd störd av babyskrik framöver men eftersom vi alltid bott litet är han van vid att sova igenom det mesta. Som barn har jag alltid delat rum med mina två syskon och enligt mina föräldrar är det en vanesak.

Som ni säkert märkt av älskar jag inredning och tycker själv att jag/vi kommit fram till många lösningar som fått vårt hem att fungera väl för våra behov. Sen är det inte att sticka under stolen med att vi även älskar "vårt" sommarhus på Österlen som blir en skön avkoppling från livet i staden. Till vardags är det dock väldigt praktiskt med korta avstånd mellan jobb, dagis och hem.

Är glad om jag kan lyckas inspirera andra till praktiska hemma hos lösningar. Ska försöka ta helhetsbilder till er. Ett tips dock är att se i arkivet!


Kommentarer
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Nu har jag gissat :-):

http://hemmapavarangataistan.blogg.se/2012/april/entry-162672122.html?_tmp=b871c5f1949e26b0e2a71e3ee746198b26cd98e7



Hugo stördes på natten då jag skulle amma (vi sover ju i samma rum) så jag sov på soffan med Vilma i 2 månader ;-). Men detta var mycket pga att maningen krånglade så jag var tvungen att tända lampan varje natt för att se så Vilma fick ett bra tag. Tror det var därför Hugo vaknade...



Kram,

emelie

2012-06-10 @ 09:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0