Tävla Med Bambino

I samarbete med Bambino har jag fått äran att ordna med en tävling till er läsare. Följ stegen nedan och tävla om en Wipe Off Bib, Purèburk och matningsskedar. Jag och Filippa testade produkterna i förra veckan. Med goda resultat. Det inlägget finner ni här på bloggen.
 
Matningsskedar.
 
 
Purèburk.
 
Wipe Of Bib.
 
Produkterna finns i flera färgval och vinsten kommer att passa både till pojke/flicka.
 
För att medverka i tävlingen:
 
1, Gilla Bambino På FaceBook.
 
2, Meddela mig här på bloggen att du är med och tävlar genom en kommentar med ditt bästa barnmatsrecept, bra tips på att få barnen att äta eller ditt bästa barndomsminne av mat.
 
Tävlingen pågår tom 5/11-12
L.Y.C.K.A T.I.L.L!

Kommentarer
Postat av: Emma - mamma till Olivia ❤

Babybloppis på bloggen nu om det är intressant till lilla Filippa :-)

Svar: O då ska jag titta in. Tack för tipset!
VISA HELA MIN PROFIL

2012-10-23 @ 17:56:02
URL: http://emmaskoog.se
Postat av: Jennie

Jag är gärna med och tävlar!
Har gillat bambino på FB och mitt bästa tips för att få barnen att äta är att låta dem börja äta själva så tidigt som möjligt. Gegget får man helt enkelt ta, det går ju över (efter några år eller så) ;)
Kram
Jennie

Svar: Eller hur. Här har det kladdats sen dag ett. Inget daltande. Enklast och roligast. För alla.
VISA HELA MIN PROFIL

2012-10-24 @ 16:59:46
URL: http://jempie.se
Postat av: Jessica

Tack för tipset! Såklart jag vill vara med och tävla!

Har gillat på facebook och mitt bästa tips för att få barnen att äta är att låta dem äta med något eget samtidigt som man matar.

Jag brukar alltid låta Fabian få en egen tallrik med exempelvis majs, kokta ärtor, kokta morotsstavar eller liknande. När han är upptagen med att försöka äta självgår det busenkelt för oss att mata. Annars är det en ren kamp om vem av oss som ska använda besticken!

Sen har jag även ett litet tips om mat. Om man kokar grönsaks-stavar eller fruktbitar ett tag blir det lättare för de små att äta och de sätter inte de mjuka bitarna i halsen lika lätt :)

Kramkram!

2012-10-25 @ 09:54:49
URL: http://eckas.devote.se
Postat av: Pauliina

Har gillat :) mitt bästa "matminne", var när jag var några år och fick spendera mina eftermiddagar med min mormor (är hel finsk). Jag var alltid lycklig över att få komma över till henne då hon gav mig sirap på sked :) i dagens läge är jag inget "fan" av sirap men då var jag stormförtjust. Och jag älskade mormor mest!

Om jag ska pass it on till min son är tveksamt, men mitt bäst tips är att ha en familemiddag allihop, samma tid, för att få in rutin :) sen är min son så underbar (5månader) och äter gröten som om det vore godis :) han trivs vid matbordet :)
Tack för en inspirerande blogg!

2012-10-25 @ 23:21:39
Postat av: Sandra

Jag har gillat Bambino på Facebook nu.
Min lilla Hugo har bara börjat med gröt än. Han är lika gammal som er Filippa. :) Men jag har lite tankar kring mat redan nu och det är att låta barnen få vara med och laga mat. Det kan dom göra även om dom är små! Kanske låta dom få skala morötter, röra lite i grytan och självklart ha en vuxen i närheten. Sen tror jag på att låta barnen kladda själva och utforska maten. Låt det ta tid att äta. Det ska vara en mysig stund.

Jag tycker det är roligt med tävling i bloggen. :)

Hälsningar Sandra

2012-10-26 @ 07:40:41
URL: http://sandraelisabethmadeleine.blogg.se
Postat av: Emma

Så himla fina saker så jag måste ju vara med och tävla!!

Har gillat Bambino på facebook också.

Mitt bästa tips är att alltid ha en positiv inställning till mat, göra matstunden till något roligt, spännande, intressant och socialt. Stäng av tv och telefon, småprata och låt barnet upptäcka maten med alla sina sinnen. Att det blir kladdigt är strunt samma, finns inget som inte lite köksspray biter på... ;) Måste även tipsa om nåt som vi testade med Charlie som jag läste i nån tidning var bra att göra och (pepparpeppar) har Charlie aldrig satt i halsen! Iställer för att ge barnet små bitar av t ex broccoli, koka broccolin och ge hela buketten istället för då barnet suger/biter av en liten bit så har hen (HAHA) mer koll på biten och är mer beredd på att det kommer en bit och är beredd att ta hand om den och svälja. Samma vad gäller att mata med bitar, då är det lättare att sätta i halsen är att barnet själv äter biten!

Jo och så måste jag bara slänga in ett barndomsminne från då jag en förmiddag varit ute med mamma och hon sprungigt varv efter varv på garageuppfarten med mig på cykel, för första gången utan stödhjul. Efter många fall så kunde hon till slut släppa och JAG CYKLADE!!!! Efteråt när vi kom in, svettiga och så stolta gjorde mamma fattiga riddare och jag minns än idag hur gott det var!

Nu hoppas jag på lite fina bambinosaker... :)

2012-10-30 @ 12:25:58
URL: http://lillaemma1984.blogg.se
Postat av: Kicki

Vilken trevlig blogg du har :)

Mitt bästa matminne är sedan jag var så där åtta tio år. Vi åt spagetti och köttfärssås hos min mormor och morfar och plötsligt så händer det. Spagettin och köttfärssåsen hoppar upp i ansiktet och attackerar mig. Jag råkade somna till och slog till kanten på tallriken så att maten flög upp i ansiktet. Så trött kan nog bara ett litet barn bli.

Detta får bli mitt tävlingsbidrag då våran lilla tjej på 10 månader äter mer än gärna.

2012-10-31 @ 16:49:37
Postat av: Renata

Jag är med! Vill jättegärna ha en mjuk haklapp till Iris för de där hårda fungerar inte alls här hemma. Sen att de är döfina gör ju saken mycket bättre... ;)

Mitt bästa matminne är nog söndagsmiddagarna hemma hos min mormor i brasilien. Då samlades alla hennes barn och barnbarn och vi åt middag. Vi var så många att vi fick duka upp en massa extra bord i vardagsrummet (barnbordet!). det var massa kaos, skrik, fruktansvärt god mat och så otroligt mycket kärlek. Varje söndag.

Sen lekte alla åtta kusinerna ute på trädgården och de vuxna satt och drack kaffe. Åh vad jag saknar det...

Jag ska tipsa om tävligen på bloggen! =) KRAM

2012-10-31 @ 19:48:57
URL: http://renatas.blogg.se
Postat av: Renata

Förresten jag gillar redan bambino på facebook!

2012-10-31 @ 19:49:49
Postat av: Micaela

Jag är med och tävlar! (sista minuten;)) Jag har gillat bambino och mitt bästa tips måste vara att: Låt barnet kladda och kleta med maten och ge bitar tidigt!

2012-11-04 @ 18:55:23
URL: http://micalela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0