Bodylicious

Nu mina vänner ska jag inte hålla er på halster längre. Det har inte varit med mening. Dagen har gått i ett rasande tempo med en tur till postkontoret, presenthandling och eftermiddagsbesök på Biblioteket. Nu sover de små och mannen är på gång till gymmet vilket innebär mama tid i soffan med min klassiska hallon kesella och husfruarna men först ska jag självklart berätta för er varför jag blev så otroligt motiverad till träning över natten.
 
Fick tips om Sofi Farhmans och Julia Fors träningsbok " Bodylicious" av min vän Linnea som själv lyckats gå ner jag vet inte hur mycket men det är mycket i vikt. Min första tanke var att "Det är en såndär träningsbok för folk som redan är smala". Jag menar Sofi Farhman har väl alltid varit smal och tränar säkerligen endast för att forma den där redan perfekta kroppen? Hon har inte fött barn, gått upp trettio kg och kämpat med foglossning.
 
Nej visserligen har Sofia Farhman inte varit igenom en hel graviditet ÄN men vi tränar av samma orsak och med samma mål. Hälsan. Övningarna som är i boken är utformade för alla att anpassa efter sig själv. Recepten är varierande, mättande och sunda. Tänket är 80/20. Åttio procent av veckan äter och tränar du nyttigt. Resterande tjugo procenten är det tillåtet att äta allt det där som är som i andra dieter är förbjudet och vila från träningen. Boken innehåller dessutom massvis med inspirerande tips, pepp och kostrådgvining. Ni vet det där med kolhydrater, proteiner och fetter som varit så otroligt uppmärksammat i media den senaste tiden. Här förklarat på ett informativt sätt som fick mig att förstå innebörden av när, var och hur mycket jag ska äta av dessa grupper.
 
Som ni märker. Jag är S.Å.L.D. och skulle kunna fortsätta. Dock sätter vi punkt här. Och jag rekommenderar er att köpa boken. Jag sträckläste tills klockan blev ny dag och kunde inte somna eftersom jag inte kunde släppa tankarna på mitt nya sunda liv.
 
 
 
 
 
 
Efter x antal år med VV behövde jag verkligen ny inspiration. Hade jag gått på mötena hade jag kanske fått mer pepp till min viktminskning men jag är för snål för att gå dit och istället har jag stått stilla i motivation länge. Imorgon har mannen lovat att guida mig igenom alla övningar!

Kommentarer
Postat av: Jenny N

Bra kämpat tjejen!
Va bara rädd om dina fogar o tänk på o inte ta för långa kliv/ för djupa böjjar. Kanske du skulle boka tid hos sjukgymnast som kan visa hur du kan göra övningarna för o skona fogarna samtidigt som du stärker musklerna runt om? Det är inte kul o ha krånglande fogar långt efter. Förstår att du vill träna o de e skitbra tjejen:-) impad så jag hoppas du inte tar detta som nån kritik, för de är av all välmening från en som haft (har) problem m fogarna.
Kramis

Svar: Borde säkert göra det men jag är för snål och trött för att ta mig dit och tänker kanske dumt att det går över med tiden. Fast när det gör sådär fasligt ont vill jag mest gråta. Kan knappt resa mig. Hade dock inga känningar under graviditeten MEN då rörde jag mig knappt. Nu när kroppen kommer igång igen tar det tid. Vill ju bara bli smal nu.
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-30 @ 09:56:55
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Den där boken kanske man skulle köpa, perfekt att varva träningspassen på gymmet med lite hemmaträning. Kul att de bjuder på nyttiga recept och jag gillar verkligen tänket med 80/20 :D

Svar: Visst är det bra. Jag behöver verkligen lära mig att inte ge upp bara för att jag åt ngt onyttigt. Eller ha konstant dåligt samvete. Vill bara att det ska flyta på.
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-30 @ 10:12:57
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: Jennie

Heja dig! Själv tycker jag det funkar prima med VV, men vi är ju alla olika och allt som motiverar och inspirerar är ju toppen :) Ska nog också kolla in den boken, tips på bra träning är alltid välkomna! Kram

Svar: VV har fungerat utmärkt på mig men jag känner att jag behöver ny inspiration efter alla år. Fungerar det inte fortsätter jag som vanlig med mina points.
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-30 @ 12:07:07
URL: http://skattkistan.blogg.se
Postat av: Johanna / Fru form o fix

Vad roligt att du hittat en bra peppande bok! Det kanske vore något att läsa ;-)

Svar: Rekommenderar den verkligen. Gjorde styrkeövningarna igår och de tog verkligen på rätt ställen. Bra mattips oxså.
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-31 @ 11:59:25
URL: http://jdolk.blogg.se
Postat av: Micaela G

Kul att du är peppad, det är alltid lika roligt!

Svar: Ja det går verkligen i vågor här. Det känns så låååångt till målet. Minst 20kg kvar.
VISA HELA MIN PROFIL

2013-01-31 @ 16:54:32
URL: http://micaelaochlivet.blogg.se/
Postat av: Pauline

Jag älskar att träna på morgonen för man blir på så himla bra humör efter att ha fått svettats ur sig lite =)

2013-02-07 @ 21:45:55
URL: http://www.paulinesvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0