Dagis Listan

För mitt eget minne OCH för att jag vet att det är många mammor med små som snart ska börja förskolan som läser bloggen. Här en lista på ting som behövs. Dock variation för olika årstider och vissa saker säkert individuellt för olika skolor. En lista som är bra att ha i åtanke under sommarens fyndiga REOr. För mitt eget minne har jag lagt upp bild på det vi redan har och ? på sådannt jag tror finns i källaren efter storebror.
 
YTTERKLÄDER:
 
♥Solhatt
♥Mössa
♥Regnhätta
 
 
 
♥Höst/Vår Jacka
?
 
♥Vindfleece
 
SkalJacka
 
Skalbyxa
 
 
 
 
RegnJacka
 
RegnByxa
 
 
 
Eventuellt Underställ
 
Overall
 
Ullstrumpor
 
Gympaskor
 
Kängor
 
Gummistövlar
?
Vinterskor
 
ÖVRIGT:
 
Solkräm
 
Ombyteskläder
 
Liten Ryggsäck Till Utflykter
 
Vattenflaska
 
Matlåda
 
Väska Att Bära Hem och Till Dagis Kläder Och Skor i
 
Filt
 
Täcke/Kudde
 
Snutte
 
Nappar Gärna Med Namn + Nappsnöre
 
Blöjor
 
HJÄLP mig alla super mammor (och pappor?) därute... HAR JAG GLÖMT NÅGOT?

Kommentarer
Postat av: renatas.blogg.se

Med andra ord: börja spara redan NU för detta kommer bli dyrt. Whoaaaa tack för listan, du!! Sen är det väl bra om man har dubbeluppsättning av skor och ytterkläderna också va?

Svar: Det mesta har säker Iris redan. Vi har dessutom aldrig haft dubbla uppsättningar. Tar bara hem allting på fredagen. Fick dessutom tips ovan att skalplaggen fungerar som regnplagg? Hör på Pop vad de rekommenderar och se sedan runt över priser. POP har mycke bra kvalitet men jag har hört varmt om Kapphals ytterkläder också. HM har vi testat och gillar regnplaggen men inte skalplaggen. KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-05-30 @ 21:17:59
URL: http://renatas.blogg.se/
Postat av: emelie med Hugo&Vilma

Vantar - tunna (många par!), överdragsvantar i galon (bästa!), vintervantar...

Scarf använder vi istället för halsduk, alt "tubhalsduk"

Fleeceunderställ tycker jag är bra.

Till Vilma hade jag skaloverall närhon var liten. Super!

Vi kör dubbelt med det mesta så vi slipper släpa fram-och tillbaka. Allts 2 par stövlar, 2 par galonisar etc.

Svar: Vantar... såklart. Tack vännen. Scarf har vi också alltid använt. Fleeceunderställ har de aldrig använt. Liam har varit så varm i sig själv. Får se hur Filippan är. Vi har skalkläder kvar sedan Liam annars hade Filippan nock fått en skaloverall. Vi har aldrig haft dubbelt till Liam. Bara tagit hem allting på fredagen. Mest för att det blir så dyrt med dubbla uppsättningar. KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-05-30 @ 21:19:54
Postat av: Madde - Mamma till Liam

Vad bra att du skrivit ner en lista. Jag har börjat fundera på vad vi behöver köpa till Liam då han ska börja dagis i höst. Något jag funderat över är regnstället. Ska man köpa fodrat eller inte fodrat??:)
Kram

Svar: Vi har köpt POP eller HMS vanliga regnkläder. Till de större tycker jag HMS är bättre eftersom de har luva. Vilken 5åring har regnhätta? Har dock fått tipset att skalkläderna räcker bra även för regn. (läs kommentar ovan). KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-05-30 @ 21:45:23
URL: http://maddecarlssson.blogg.se
Postat av: Sofia - Simons mamma...

Varför ha både galonställ och skalplagg? Galonställ blir varmt och fuktigt = kalla barn..

Här kör vi BARA skalplagg oavsett årstid och väder och barnen är aldrig kalla, blöta eller för varma.. :)

Svar: Hmm... har aldrig reflekterat över faktiskt... bara att det alltid använt kläderna så på dagis. Blir inte skalplaggen för varma på sommartid? Tack för Tipset. Kram!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-05-31 @ 08:48:40
URL: http://livetmesimon.se
Postat av: Nina

En sådan väska måste jag köpa till sonen framöver :)

Svar: De är verkligen att rekommendera. Inte bara super söta men så praktiska i lagom stl för de små och med sittunderlag inuti. Kram
VISA HELA MIN PROFIL

2013-05-31 @ 09:37:37
URL: http://ninajustme.blogspot.se
Postat av: Sofia - Simons mamma...

Jo, dagis propsar på galonställ. Men det är för att man inte har lärt sig att skalplagg är minst lika bra. Jag använder mina skalkläder året runt. Dom har vart på kebnekaises topp och i Borneos djungel.

Skalplagg andas till skillnad från galon. På sommaren blir man dyngsur från insidan av svett i galonkläder och försvinner sen solen för en stund blir man kall.

Så mitt självklara val ligger på skalplagg, isbjörn of sweden eller polarn o pyret till barnen. Själv kört jag på fjällräven och Haglöfs.

Svar: Tack för bra tips. KRAMAR!
VISA HELA MIN PROFIL

2013-06-02 @ 10:10:02
URL: http://livetmesimon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0