Easter Coming Up

Denna vecka har trots regn och febrig Liam varit helt fantastisk. För jag har äntligen energi igen efter all sjukdom. Även om naturen där ute får en pollenallergier som mig att låta som jag har århundrades förkylning känner jag mig pigg och stark. Har tränat mån-fre. PW på morgonen och även styrka i form av att springa i trappor. Upptäckte muskler jag aldrig användt förut. Jag är så stolt över mig själv.  Tänk att jag på tre månader gått ned cirka en hel Filippa i vikt. O mitt mål om att gå ned trettio kg inom detta året känns som rimligt. Har snart tappat hälften och har nio månader på mig att ta resten. Förutom träning och jobb har jag även haft tid med familjen. Stunder tillsammans med barnen som är så värdefulla. Igår bjöd vi över våra fina vänner på påsk pyssel och det är inte bara barnen som pysslat denna veckan. Mamman i huset har nu påsken i ordning.
 
 
Jag var ju tvungen att köpa de sötaste Beatrix Potter äggen som jag fann i chokladbutiken i vår stad.
 
 
Ett stort till den stora och ett lite mindre till den lilla.
 
 
Korgen fyndade jag på Lagerhouse för 79;- tror jag det var. Har målat den vit.
 
 
Sötaste silkespappret kommer från Panduro.
 
 
Eftersom Liam får lite mer godis i sitt ägg har jag fyllt Filippas med nappar från Elodie Details, såpbubblor Hello Kitty och hårspännen i form av kaninöron. Super cute.
 
 
För några veckor sedan fann jag Etsy för första gången. Som jag fastnade. Speciellt för Auntie Shrews handgjorda smycken.
 
 
Rosa box från Lagerhouse, fjädrar och silkespapper Panduro och underbara halsbandet Auntie Shrews.
 
 
Till min lilla flicka.
 
Påskgodis.
 
 
Pyssel, pyssel och pyssel.
 
 
Barnen målade egna kaniner i trä från Panduro, porslin från TGR och designade sina egna päskägg med diverse vackert.
 
 
Älskar pastell.
 
 
Tycker påsken är en sån härlig högtid. Inte så mycket måsten. Bara lite extra ledigt och mysigt. Denna helgen är jag på jobb men nästa ska jag bara vara med familjen. Det ser vi fram mot. För då kommer påskharen!

Kommentarer
Postat av: Idas beauty ~ mamma till filippa ♡

Vilka mysiga bilder :) älskar påsken!

2014-04-11 @ 23:53:14
URL: http://flavoured.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0