Nu Är Det JUL igen

Oj. Tiden springer förbi och nu är vi redan inne i december. Jag har försökt "klara av" de mesta utav julen innan det blir ett måste. För varje år. Tappar jag lusten till allt när jag stressar över paket, julbak och allt som "hör till". I år har vi helt valt att inte byta paket mellan oss vuxna till julafton. Självklart får barnen paket både under granen och av tomten. De i sin tur ger självklart en liten symbolisk gåva tillbaka till de äldre. Men det är så skönt att välja bort vissa moment för att istället lägga all energi på d ting vi valt att spara som jultradition. För det är visst något magiskt över julen och allt därtill. Glädjen i barnens ögon allra mest. Så när jag nu ordnat med alla julklapparna (till barnen då), julkort, almanackor,  luciakläder, pepparkaksbak etc. etc. kunde jag riktigt njuta av att se barnen klä granen (som är i plast och sparar även det en hel del tid och energi varje år).
 


KÄRLEK!
 

Kommentarer
Postat av: Trees, mamma i London

Vad fin den blev :) Visst är julen tusen gånger roligare när man fått barn :)

2014-12-06 @ 09:56:31
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Så vacker den blev :) å håller med dig om stressen.. Ja har nästan shoppat klart allt vilket är superskönt

2014-12-06 @ 10:53:07
URL: http://ninnzan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0