ME

Det hör inte till det vanliga. Att mamman i denna familj är med på foto. Jag tenderar att hålla mig bakom kameran utav flera anledningar. Störst av dem. Är antagligen att jag inte alls trivs med mig själv. Jag kan inte identifera mig själv med den personen som fastnar på bilden. Sanningen är den att jag i största möjliga mån försöker undvika att se mig själv på bild eller i spegeln. Men nu är det nock. Det är faktiskt roligt. Med några bilder även på mig i arkivet. O om några månader kommer jag se tillbaka på dessa och tänka att jag klarade det. Den pågående viktminskningen som är mitt största projekt just nu. Och om några år kommer jag tänka tillbaka och säga "Varför tyckte jag inte om mig själv när jag såg ut just precis sådär?" För då sitter jag antagligen med rynkor, degiga armar och slapp hud. 
 
 
 
 
 
 
 
 
TRE ytliga saker jag tycker om hos mig själv...
 
♥ Mina ögon
 
♥Mitt långa tjocka hår som jag fått under graviditeten med Filippa. O nu har det gått ett och ett halvt år sedan hon tittade ut och jag har inte kunnat amma så denna gång hoppas jag på att håret är här för att stanna. 
 
♥Mina linjer kring ögonen. Ålderstecken tycker vissa. Vackert tycker jag. 
 
Så Tjejer. Vi är så j-a duktiga på att hitta fel på oss själva. MEN vad tycker du är bra just precis med dig. Inre och Yttre. Berätta!
 

Kommentarer
Postat av: Annika Eriksdotter Flink

Fina Michaela! Ditt glada vackra leende - jag hör ditt kvittrande skratt när jag ser bilden! Så klokt och bra skrivet av dig. Bamsekram!
//Annika

Svar: Men va du är gullig. TACK Annika!
VISA HELA MIN PROFIL

2014-02-11 @ 22:13:38
Postat av: Caroline

Jag tycker du är jättefin, så sträck på dig och var stolt :)

Svar: O tack så mkt... det ska jag. KRAM!
VISA HELA MIN PROFIL

2014-02-13 @ 07:06:10
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Dina ögon är ju SÅ fina! Visst är det svårt ibland att se det bra i sig själv, när det mesta börjar säcka ihop... Jag är nöjd med:
- Mina ögon
- Mina naglar som är hårda och tåliga
- Mitt hår

KRAM

2014-02-14 @ 08:10:23
Postat av: Emma

Fiiiina du!!!!! Vet INGEN annan som är så piffig som du, lockar håret mitt i veckan å sånt!

Svar: Haha va du är söt. När jag e föräldraledig lockar jag oftast inte håret mitt i veckan. ;)
VISA HELA MIN PROFIL

2014-02-14 @ 20:04:44
URL: http://lillaemma1984.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0