Ålder

De hade inte börjat sälja granar på torget brevid oss ännu så vi får tålmodigt vänta till nästa vecka. En mysig promenad i parken blev det dock. Vi matade ankorna och njöt av den kyliga luften. Det sägs att det snöat här idag något jag totalt missat. Efter promenaden gick vi hem och myste med lussefika tillsammans med S & L. Det är tokigt att de nyss var små tjejer och jag deras barnvakt. Tiden går och idag känns det mer som att vi är jämngamla eller så är det bara jag som tror mig vara yngre än jag är. Häromdagen upptäckte jag mina första rynkor under ögonen. I hemlighet tycker jag de är lite sexiga. För mig symboliserar de erfarenhet och precis som bristningarna efter L är det något man lär sig att älska. Dessutom finns det grymt många kvinnor som bara blir vackrare med åren. Se på Helena Bergström, Lena Andre eller min alldeles egen farmor. Har inte något mot att åldras som dem. Faktiskt är jag less på att se yngre ut än min ålder. Skadar inte med lite mer bemötande som vuxen. Nu väntar sängen på mig. Imorgon är planen tvättstuga, papper ska skickas in, ett samtal angående försäkring ska ringas, arbeten skall sökas och paket ska skickas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0