Äntligen

Nu sitter jag stadig i soffan efter en LÅNG dag. Började mindre bra. Då jag ordnat med alla måsten här hemma promenerade jag iväg till bussen. Antagligen har jag sett fel på tidtabellen eller var det samma visa som kvällen innan. Summan av kardemumman är iallafall att det inte kom någon buss och jag fick springa till tåget istället och åka via Malmö. Som tur var blev jag bara tio minuter sen. Då jag kom fram till butiken var köerna redan långa. Bara att hoppa direkt in i det. Sedan var det stadiga köer fram till min kollega skulle gå på lunch då vart det galet mycket kunder och jag var ensam i butiken. Behöver kanske inte skriva att jag vart stressad. Kunderna blev mer och mer irriterade. Presentkartongerna tog slut. Plomberingspistolen var trasig. Saker gick snett. Fick tillslut beordra in min kollega från lunchen i rädsla att våra kunder skulle lämna butiken i ren protest. Efter lite lunch och fler arbetskamraters start flöt dagen dock smidigt tom så jag kunde gå en halvtimme tidigare och idag gick bussen enligt tidtabell.

Ett kort besök i affären, pengar ur bankomaten och sedan förbi take away vagen för lite middag. Väl hemma kastade jag i mig maten som jag aldrig sett mat tidigare, ordade de sista detaljerna som snurrade i huvudet och sedan duschade jag varmt tokigt länge. Peelade hela kroppen. Känner mig omänskligt ren. Imorgon ska jag handla hem ett stycke ansiktmask och bodylotion. Tokigt dålig på att ta hand om mig själv nuförtiden. Nu sitter jag i soffan med nymålade naglar och jag tänker bli här ikväll. L har spenderat eftermiddagen hos farmor och farfar. Snart kommer dock mina killar hem. Som jag längtar. Ska bli spännande att se hur L reagerar på allting imorgon. Har många överaskningar till honom. Älskar att se lyckan i hans ögon då vi hittar på nya ting.

Tack allihoppa för alla underbara kommentarer ni skriver. Det gör mig glad att ni lämnar små avtryck och det gör mig lycklig att ni tycker så mycket om att följa vårt liv här hemma på gatan. Nu hoppas jag att ni precis som jag unnar er en välbehövlig paus i alla måsten. Det tycker jag vi är värda efter allt slit. Här hemma ska skålas ikväll. Jag har nämligen idag fått positiva besked om jobb. I mitten av januari börjar jag åter i butiken här i stan. Det blir halvtid och ett vikariat på cirka tre månader men det är en början och vi håller tummarna att de ska bli fortsatt. Ingen är gladare än jag att slippa de långa resvägarna. Livspusslet är svårt nog som det är. Nu återstår några REA dagar i Trelleborg och sedan får vi se om min nuvarande chef lyckas passa ihopa några tider i schemat till en mamma i januari. Den som lever får se. Viktigast är iallafall vi säkrat inkomst tre månader till. Nu väntar vi bara på några andra svar sedan hoppas jag kunna stressa ner en stund och faktiskt kunna njuta livet till fullo!


Kommentarer
Postat av: Emma

God Jul till er från oss!!!!! :) Kram!!!!

2009-12-24 @ 11:55:47
URL: http://lillaemmasdagbok.com
Postat av: jossan

Grattis till jobbet!! =) va kul och framför allt skönt och slippa pendla. Ha nu en riktigt mysig jul!

Kramar!!

2009-12-24 @ 13:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0