Frukost

Snön ligger vit på taken. Endast mamman är vaken.

Godmorgon allihoppa!

Inatt måste jag bitit hårt för jag har ont i tinningara och mår halv illa innan dagens ens börjat. Dessutom har jag ONT i magen men nu när det är skrivit försöker vi se till den ljusa sidan. Det har äntligen kommit snö till Skåne och under mina fem år här tror jag att detta är första gången vi har riktigt mycket snö innan jul. Låt oss hålla tummarna för att det får ligga kvar till julafton. För om exakt en vecka kommer tomten. Jag är ivrig som ett litet barn. Har planerat denna dagen länge. Jag älskar julen. I år firar vi hos gammelmormor i stan. Det har blitt många jular i Skåne för oss främst pgr av jobb. Någon gång hoppas vi kunna fira med min familj i Stockholm. Varje jul har jag ett litet hål i mitt hjärta. En stund då jag tänker på de som jag firat varje jul med i 20 år MEN julen är en tid då vi ska vara extra tacksamma för det vi har och jag försöker låta bli att sakna och istället tänka på hur lycklig jag är som har en egen familj att fira tillsammans med.

Idag hoppas jag vi får svar på några av de frågor vi går och funderar över. Mycket är oklart över våren och is i magen är INTE min starka sida dock försöker jag njuta av dagen för vem vet kanske blir dennna dagen en dag jag minns i resten av mitt liv. Så nu ska jag pulsa genom snön för att se hur Skånetrafiken fungerar idag. Om ni är lediga. Ta en promenad ut i vårt härliga vinterland för min skull. Det är som sagt inte varje dag det lyser VITT utanför!


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

ja det är väl inte ofta skåne har snö? mysigt att få det till jul nu dessutom! om den ligger kvar förstås =)



kram!

2009-12-17 @ 11:30:45
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Cissi och Albin

Hej gumman! Vi har varit på promis idag i fina vintervädret! Mysigt men rätt så slirigt med vagnen :-) Nu är det dock nästan snöstrom utanför fönstret så resten av dagen kommer att spenderas inomhus. Hoppas din mag- och huvudvärk lättat lite efter promenad i friska luften. Kramar från oss!

2009-12-17 @ 14:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0