Grönt


Då var gastroskopin äntligen över. Det är en trött men stolt mama som vilar ut i soffan ikväll. Glad att jag genomförde undersökningen trots min ångest för sjukhus. Då vi kom in i undersökningsrummet fick jag känslan av att detta klarar jag inte men med lite pepp från A tänkte jag om. Efter allt är det bara tio minuter av mitt liv och har man överlevt en förlossning klarar man det mesta ;) Det var dock absolut inte att jämföra med en förlossning då man har ett litet annat slutmål att inrikta sig på. Detta kändes ungefär som att ha vinterkräksjuka samtidigt som någon stoppade ner något som skar i halsen som dessutom gjorde det svårt att andas. Det sprutade både slem, snor och tårar men jag försökte tänka mig ur situationen. Att det inte var jag som låg där och det hjälpte faktiskt mot den där maktlösheten jag brukar känna inför sådanna här situationer. Istället blundade jag och fokuserade på trevligare tankar om livet och sedan var det över. Jag är glad att jag fick ha A med mig som höll min hand hela tiden. Annars kan jag säga att jag kännt än mer ångest. När vi var klara och skulle åka ner i hissen kom dock mycket känslor över mig. Om det var för alla spänningar inför dagen släppte eller för att vi åkte i en i pricip likadan hiss som under den kritiska delen av Ls förlossning vet jag inte men det kändes och återigen var jag glad att A var vid min sida.

Efter sjukhuset åkte vi hem och vilade en stund för att bedövningen skulle släppa innan lunch. Efter lite mat i magen kändes ting lite enklare och nu inväntar vi svar. Vad D än så länge kunde se såg allting bra ut men tester kommer visa om jag t.ex. har en överkänslighet mot gluten. Dock känns resultatet på underökningen inte som något jag väljer att fokusera på nu för varför oroa sig imorgon då man kan njuta av idag. Istället vilade jag och en sjuk A upp oss en stund innan det var dags för L att komma hem. Eftermiddagen har spenderats med massor av lek och bus. Till middag blev det korv stroganoff. Ingen vidare festlig fredagsmat men eftersom vi båda är trött här hemma blev det enkelt idag. Vissa dagar bara blir och tyvärr är idag en sån dag. Då fredagskänslan inte riktigt infinner sig.

Nu sover L och vi ska snart se Idol. Imorgon väntar lussebak och promenad. Har fyllt upp med lite mer jul här till er. Årets julkrans, äpplen och pepparkakor. Härligt med lite grönt här hemma. Flowers make me HAPPY. Hade jag mer pengar denna julen hade jag absolut inhandlat de vackraste murgrönorna på båge som jag sprang på hos min favoritflorist häromdagen. Har letat länge efter precis sådanna så det tog mot att lämna dem där men ting är inte glädje. Håll nu tummarna för att vi blir friska här hemma för nästa vecka väntar jobb, måsten och träff med underbara vänner. Nu blir det ett äpple till Idol för visst är det så att "Ett äpple om dagen håller doktorn borta från magen"?


Kommentarer
Postat av: jenny

Tjitt va duktig du är/var! Oh de får mig än en gång att bli irriterad på sköterskan som neka mig lugnande, aknske hade jag inte upplevt de som så fruktansvärt om jag fått lugnande o haft min trygga M med mig.... trygghet är A o O vid en sån undersökning. tycker du e duktig som fixa de så bra:-) men e ni skua där hemma? de e ju trist:-( hoppas de e snabbt övergående! Ha en mysig helg ihopa! Kram

2009-12-05 @ 10:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0