Julaftonsmorgon







Denna julafton har inte fått den bästa starten. I väntan på att mina killar skulle komma igår somnade jag i soffan. Vaknade av migrän. Såg på klockan. Över tolv och mina var inte hemma ännu. Mobilen visade två missade samtal från A. Ringde upp och fick veta att A lyckats tappa bort nycklarna till bilen på jobb och därav nu var ute i byarna och letade för att kunna ta sig hem. Runt ett ryckte farmor in som chaufför och jag var glad att ha mina killar hemma igen MEN ledsen över att det inte ens kan bli lugn och ro på självaste julafton. Mest kämpigt blir det dock för A som får vara utan bilen att ta sig til och från jobb i men jag som arbetat hårt för att vi ska få en välbehövd dag tillsammans i lugn och ro skrek inte direkt av glädje över att behöva ordna med ytterligare ting. Eftersom min tunika till kvällen låg fint placerad i bilen fanns nu ingen annat att göra än att spendera första delen av julafton i köpcentra vilket inte stod på önskelistan. Efter lite trötta tårar tog jag mig dock samman. Det är trots allt inte vad man har på sig eller vad vi gör som julen handlar om utan att vi är tillsammans. 

Imorse lämnade vi gårkvällens tråkiga bakom oss och då vi vaknade imorse smög jag och L upp för att tända alla ljusen. Sedan myste vi länge tillsammans i sängen alla tre innan L upptäckte att tomten vart här under natten och lagt paket under granen. Efter att L blivit lyckligare än lyckligast över ett nytt pussel njöt vi frukost tillsammans. Då vi var påklädda tog vi L i vagnen för att promenera till köpcentrat. Där var lungt, jag fann ett substitut för min klädsel för inte en alltför dyr peng och fick en varm choklad från Espresso House med mig på vägen hem. Inget ont som inte för något gott med sig. ;) Nu har vi ätit lunch, L har duschat och vi har ställt ut gröt till julbocken som även han kom med ett paket. En röd liten plasttraktor som genast blev en favorit hos prinsen. Farmor och farfar har precis varit här för att hämta resten av paketerna för att ta dem till gammelmormor och dit ska snart även vi om drygt en timma och jag har inte hunnit vila, ringt min familj eller gjort mig eller familjen iordning. Vi kommer bli SENA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0