Lycka

Om några timmar är fjärde advent över för ännu ett år. Tre dagar kvar sedan är det julafton. Mitt mål har varit att det ska bli en stressfri dag. En dag utan måsten. Därför försöker jag få klart allting innan torsdag. Ikväll har jag suttit med räkningar och andra kalkyleringar. Helst av allt skulle jag vilja att någon omyndighetsförklarade mig just nu för jag förstår inte. Alla papper från olika myndigheter är som på ett främmande språk. Vill så gärna bara skrika rakt ut. Skippa att ta tag i allt men livet tillåter inte mer än att ta tag i mig själv och bara få sakerna gjort.

Just nu känns vårt liv så oplanerat. Kämpar dagligen för att styra upp men det finns inget att bygga med för någon annan sitter på svaren. Undrar hur det skulle vara om jag bara hoppade över allt men inte kan man göra så när man är fler än sig själv att tänka på. Hur ska jag veta vad jag vill när jag tom ljuger för mig själv? En sak är säker och det är att det finns ett ting jag behöver för att slippa pappersgörat och det är ett fast jobb. Det skulle lösa mycket. Ett jobb där jag trivs och där jag vill stanna tills jag kommer underfunn med vad jag ska bli när jag blir stor.

För nästa steg för oss är verkligen att finna det där vi vill vara så vi kan köpa huset där vi vill bo och leva livet som vi vill leva MEN vi får inte heller glömma att vara lyckliga på vägen dit. Svårt att veta bara i vilket steg saker och ting ska ske. Ja det sägs ju att allt har en mening och jag hoppas verkligen att jag om några månader kan tala om för er vad meningen var med att jag sitter här, fjärde advent 2009, med absolut ingen aning om vart jag ska ta vägen i januari, totalt förrvirrad vad jag vill göra med min framtid och ifrågasättande över vad jag egentligen känner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0