Pyssel








Förlåt min bloggfrånvaro. Tiden har prioriterats annorlunda men här kommer lite update från våran gata hemma i stan. Gårdagen spenderades i Malmö hos Linnea och Ella. L som fortfarande kurerade sig från sjuka var glad att leka loss hemma hos någon annan med massor av nya ting istället för att spendera den feberfria dagen hemma och jag var i stort behov av social kontakt efter den senaste tidens sjuka = en "vinn/vinn" situation. Kvällen spenderades här hemma med middag ala Indisk mat och sedan myste vi med lussekatter framför Halv Åtta Hos Mig och Ullared.

Dagen idag började tyvvärr med huvudvärk vilket ledde till en förmiddag med täcke och kudde i soffan. Efter vila och lite lunch hämtade jag L på dagis och vi gick till stan för några ärenden. Har bland annat hämtat ut paket från både HM och Ellos. Nya lakan till sängen och kläder till julafton. Dessutom levererades idag mina nya stövlar som jag längtar efter att ta på dem imorgon. Har sökt med ljus och lykta efter ett par svarta stövlar utan klack men inte funnit ett enda par som fungerat över mina vader i en storlek större. Det blir med glädje jag klär mig imorgon för har tagit mot att bära tygskor i december. Då A kom hem tog vi bilen till Willys för lite handling därefter en snabbis till Skopunkten för sulor till mina nya skor. Väl hemma lastade vi in ting där de skulle vara och avnjöt sedan en god middag ala nystekta fiskpinnar med rårört potatismos och till det en kall röd sås ;)

Nu har älskling nattat L. Jag har hunnit med några kortare telefonsamtal och ska nu börja med årets julkortspyssel. Fick de sista detaljera med post idag så nu är det bara till att sätta igång. Resultatet får ni såklart se senare. Imorgon är det dags för lite småfix här hemma, inhandla nytt busskort och på eftermiddagen möte på Arbetsförmedlingen. Hoppas på att få en personlig jobbcoach. Skulle verkligen behöva någon just nu som får mig att tänka lite i "nya banor". Måste även erkänna att jag hittills vart en smula entusiastik då det gäller detta med jobb. Innan jag sa upp mig tänkte jag att det nog skulle lösa sig snabbt med tanke på min erfarenhet och att jag faktiskt vill ha ett enklare jobb men det har varit ovaligt tyst på telefonen de senaste månaderna och jag som sökt allt som finns dock är det kanske där problemet ligger... att det i nuläget inte finns så många jobb. Nu gäller det att ha is i magen och tänkta positivt för detta löser sig. Eller?

På torsdag ska jag iallfall iväg till Trelleborg igen. Det ska bli skönt efter förra veckans sjukskrivning att äntligen få göra lite nytta igen för även om jag gjort en hel del på jobbsökarfronten hemmifrån soffan resulterar inte det i att känna sig lika effektiv som att faktiskt befinna sig på jobb. Att dessutom befinna sig på jobb och må bra i både kropp och knopp känns mer som en lyx än en självklarhet efter den senaste tiden. För jag har ÄNTLIGEN funnit en meducin som får min mage att fungera som för en normal människa vilket innebär att jag kan äta igen och inte bara äta utan jag kan äta vad jag vill och vart jag vill. Efter flera år i ett "IBS fängelse" har jag äntligen funnit lösningen eller iallafall det som verkar kunna vara en lösning man ska "inte ropa hej förrän..." men ingen är gladare än jag såhär långt.

Apporpå långt är det precis vad detta inläg blev. Är det verkligen någon som läser allt mitt babbel därute? Är själv inte så duktig på att läsa då det bloggas långt men det är svårt att korta ner då jag har så mycket att skriva till er. Nu ska jag gå och väcka A som antagligen somnat under nattningen av L. Mina älskade killar. Lägger upp lite bilder från kvällen. Strax innan nattning. L är väldigt intresserad av vad pappa gör vid datorn och får själv vara med att trycka igång musik på You Tube. Efter att ha dansat av sig den sista enegin sover nu prinsen gott tillsammans med två nappar, snutten, råttan, elefanten OCH pappa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0