Vaken


Vaknade och tittade ut. Kunde inte avgöra vad klockan var. Dessutom var min mobil spårlöst försvunnen. Jag som så prydligt lagt den i fönsterbleket innan jag somnade igår. Går upp för att se tiden på datorn. 04.00. Ringer mobilen. Den ligger på As nattduksbord antagligen för att jag bad honom ställa sin igår för att jag inte skulle försova mig. Försöker sova men det går inte. Precis som igårkväll känns rummet för varmt, huvudet för fyllt av tankar och dessutom är det en som snarkar värre än den tredje sparkas. Tittat på klockan. Ger upp. Blev en tidig morgon idag och jag som ska arbeta och resa länge men jag väljer att se det som att jag kanske är tillräckligt utvilad nu för bra humör är jag på.

Eftersom jag hade extra tid på mig i badrummet schamponerade jag håret med silverschamoo från Toni & Guy. Mattar ner de varma tonerna i håret. Att rekomendera till alla er blondiner därute. Efter flera veckor utan att få behålla min mat känner jag mig äntligen lite mer som människa igen. Några kilo lättare är väl inte heller fel men det kommer rådas bot på nu under julen ;). Brukar bli bakslag det där.

Har tom hunnit fundera över middag ikväll. Detta är Husmorsornas kockbok och jag rekommenderar den varmt. Enkla, billiga och goda recept för oss med lite mindre matlagningskunskapar. Får mig även att tänka på ytterligare en gift jag önskar mig.

Imorse klev jag in i köket och fick en idè. Det händer inte så ofta och denna kommer kräva mycket "tjänster och gentjänster" av A men kanske. ;) Uppenbarelser i köket händer dock inte ofta så i jul skulle en prenumeration på Allt Om Mat inte sitta helt fel. Går att beställa hos Tidningskungen. Vi behöver inspiration och jag behöver större släkt med alla mina önskaningar ;) 

Nu börjar för att citera Emma skithuvudet göra sig hörd. Dags att packa ner Alvedon och mat till dagen för att sedan trippa iväg till bussen i mina nya stövlar. På vägen postar jag julkorten!






Kommentarer
Postat av: Josefine, Blåeld

Hoppas att du orkar hålla dig vaken trots den tidiga morgonen! : )

2009-12-10 @ 13:26:07
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0